تور قبرس

آژانس مسافرتي

تور قبرس

۷۱ بازديد

 

 

تور قبرس جنوبي

قبرس (Cyprus)، جزيره‌اي در شرق درياي مديترانه بوده كه از ديرباز به دليل زيبايي‌هاي طبيعي، ثروت معدني فراوان، محصولات عالي و جاذبه‌هاي گردشگري در سفر با تور قبرس شهرت داشته است. علاوه بر اين، به قبرس لقب سرزمين آتشفشان‌ها و آب و هواي وحشي نيز داده‌اند و داراي دره‌هاي حاصل‌خيز، كوه‌هاي مرتفع و سواحل وسيع بوده كه باعث توسعه گردشگري آن و رونق تور قبرس شده است. ده‌ها هزار سال است كه اين كشور در چهارراه تاريخي، زباني و فرهنگي ميان قاره‌هاي اروپا و آسيا واقع شده كه بر تنوع فرهنگي آن تاثير داشته است. شهرهاي اصلي اين جزيره توريستي نيكوزيا (Nicosia)، ليماسول (Limassol)، فاماگوستا (Famagusta) و پافوس (Paphos) هستند كه بيشترين بازديدكنندگان تور قبرس متعلق به آن‌ها مي‌باشد. در حقيقت امروزه قبرس به يك مقصد جذاب توريستي براي گردشگران و به ويژه بازديدكنندگان اروپايي تبديل شده البته ناگفته نماند كه تعدادي از مسافران در تور قبرس به تماشاي انواع گونه‌هاي پرندگان مهاجر به اين جزيره نيز مي‌آيند.

قبرس از نظر جغرافيايي در فاصله هشتاد كيلومتري جنوب سواحل تركيه، لبنان و غرب سوريه، شمال مصر و شرق يونان و شمال غربي اسرائيل قرار گرفته كه موقعيتي بسيار استراتژيك و كاربردي براي توسعه صنعت گردشگري آن و افزايش توريست‌هاي تور قبرس است. بايد گفت كه اين جزيره بعد از جزاير ساردينيا و سيسيل، سومين جزيره بزرگ درياي مديترانه محسوب مي‌شود كه داراي 9215 كيلومتر مربع مساحت است. افزايش ورودي‌هاي تور قبرس باعث تغيير سبك زندگي و پيشرفت‌هاي چشم‌گير در اين پهنه وسيع شده است.

اطلاعات مهم قبرس جنوبي و قبرس شمالي

 

جمهوري قبرس حدود 1.200.000 نفر جمعيت دارد كه 1.2 آن در قبرس شمالي زندگي ‌مي‌كنند. جالب است بدانيد كه فرهنگ قبرس يكي از كهن‌ترين فرهنگ‌هاي مديترانه بوده چرا كه پي در پي تحت سلطه اقوامي نظير يوناني‌ها، رومي‌ها، آشوري‌ها، مصري‌ها و ايراني‌ها بوده است. بر طبق آمار موجود در مورد تبار مردم قبرس گفته مي‌شود كه 77% يوناني‌تبار، 18% درصد ترك‌تبار و 2% هم از اقليت‌هاي مسيحي نظير كاتوليك لاتيني، ماروني و ارمني است. درگيري‌هاي طولاني بين اكثريت يونانيان قبرس، اقليت ترك و هجوم سربازان ترك به اين جزيره منجر به تجزيه اين كشور در 1974 شده كه قبرس شمالي از آن جدا شد ولي در سطح بين‌المللي به رسميت شناخته نشده است. دانستن اين اطلاعات در تور قبرس مي‌تواند به شما عزيزان كمك كند كه كدام بخش از اين كشور را براي سفر و گردشگري انتخاب كنيد.

جزيره زيباي قبرس كه به دو بخش قبرس شمالي (ترك‌نشين) و قبرس جنوبي يا اروپايي (يوناني‌نشين) تقسيم شده كه مردم آن مسلمان و مسيحي ارتدوكس هستند. براي مسافرت با تور قبرس بايد بدانيد كه به كدام قسمت آن سفر مي‌كنيد چرا كه براي رفتن به تور قبرس شمالي نيازي به گرفتن ويزا نيست اما براي سفر با تور قبرس جنوبي كه بخشي از اتحاديه اروپا است مي‌بايست ويزاي توريستي قبرس اروپايي را بگيريد.

در ادامه با مهم‌ترين اطلاعات كاربردي اين كشور كه گردشگران در تور قبرس به آن نياز دارند اشاره خواهيم كرد:

اختلاف ساعت با تهران: يك ساعت و نيم عقب‌تر از تهران است.

زبان رسمي: يوناني و تركي

واحد پول: يورو (EUR)

پايتخت: نيكوزيا

نوع حكومت: جمهوري رياستي متمركز

برق: برق شهري قبرس ۲۴۰ ولت و ۵۰ هرتز است.

پيش‌شماره كشور قبرس: 357+

شماره تماس پليس: 155

شماره آتش‌نشاني و آمبولانس: 199

فرودگاه قبرس: فرودگاه بين المللي لارناكا.

هزينه تور قبرس

 

هزينه تورهاي مسافرتي به هر مقصد گردشگري به عوامل مختلفي نظير پرواز، نوع ايرلاين، هتل، تعداد شب‌اقامت‌ها، زمان سفر و … بستگي دارد. هزينه تور قبرس نيز دقيقا به عوامل پيش‌گفته بستگي داشته ولي اينكه به كدام بخش اين جزيره توريستي نيز سفر كنيد بسيار روي هزينه‌هاي شما تاثير خواهد داشت. اگر قصد سفر با تور قبرس شمالي داريد بايد بگوييم كه هزينه‌هاي زندگي در اين بخش كم‌تر از قبرس جنوبي و حتي كشورهاي مديترانه است. بسياري از هزينه‌هايي كه براي گردشگران در تور قبرس شايد دغدغه باشد در اين كشور بسيار مناسب و به‌صرفه هستند. هزينه‌هاي غذا، اجاره خانه يا خريد، كرايه خودرو و ماليات در قبرس شمالي آنقدر خوب و متناسب با هر نوع قدرت خريدي است كه تور قبرس را براي‌تان سرشار از رضايت مي‌كند.

علاوه بر موارد گفته شده، واحد پول قبرس شمالي لير تركيه بوده كه داراي ارزش كمتري از ساير ارز‌هاي بين‌المللي نظير يورو و دلار است. متناسب با موارد ذكرشده مي‌توان گفت كه هزينه‌هاي زندگي و سفر به قبرس شمالي به ميزان 20 تا 35 درصد ارزان‌تر از قبرس جنوبي است.

نقشه گردشگري قبرس

تور قبرس لحظه آخري

 

تورهاي لحظه آخري مخصوص مقاصد تور خارجي هم‌جوار و مسيرهاي بدون ويزا بوده چرا كه اين تورها بدون برنامه‌ريزي قبلي و براي اينكه خدمات آژانس‌هاي مسافرتي سوخت نشود ارائه مي‌شوند. از آنجا كه قبرس نيز فاصله كمي با ايران دارد بسياري از ايراني‌ها قصد سفر با تور قبرس را دارند و لذا اگر مقصدشان، قبرس شمالي باشد نيازي به گرفتن ويزا ندارد و به راحتي مي‌توان تور قبرس شمالي لحظه آخري را تهيه نمود؛ اما اگر گردشگران ايراني قصد مسافرت با تور قبرس اروپايي يا جنوبي را دارند نياز به گرفتن ويزاي توريستي اروپا بوده كه اين مورد وجود تور قبرس جنوبي لحظه آخري را غيرممكن مي‌سازد.

بهترين زمان سفر به قبرس

 

بهترين زمان سفر با تور قبرس در مرحله اول به علاقه و سليقه گردشگري و در مرحله بعد به نوع تفريحات توريستي آن بستگي دارد. چرا كه اگر تفريحات گردشگري به آب و هوا وابسته باشد درنتيجه مي‌بايست تور قبرس را براي زماني تهيه كرد كه آب و هوا، معتدل باشد. همان‌طور كه پيش‌تر اشاره كرديم قبرس يك جزيره مديترانه‌اي بوده كه آب و هوايي مديترانه‌اي نيز دارد. در واقع اگر تور قبرس تابستان، گزينه مورد نظر شما براي سفر است بايد بدانيد كه تابستان‌هاي قبرس از ماه ژوئن تا سپتامبر بوده كه داراي آب و هواي گرم و خشك هستند. اگر قصد مسافرت با تور قبرس زمستان را داريد بايد بگوييم كه زمستان‌هاي آن نيز از نوامبر تا مارس بوده و بسيار باراني هستند. فصول پاييز و بهار اين كشور توريستي از اكتبر و آوريل تا ماه مي بوده كه كوتاه هستند و تغييرات آب و هوايي سريعي را تجربه مي‌كنند. اما اگر جزو مسافراني هستيد كه فصل زمستان و تفريحات گردشگري زمستاني را مي‌خواهيد تور قبرس خود را براي دوره زماني دسامبر تا مارس برنامه‌ريزي كنيد كه به ويژه در محدوده منطقه كوهستاني ترودوس به مدت چند هفته دماي شبانه زير صفر درجه بوده و بارش برف فراواني را تجربه خواهيد كرد.

جاذبه‌هاي گردشگري قبرس

 

ردپاهاي تاريخ كهن سرزمين قبرس مي‌تواند براي بسياري از بازديدكنندگان در تور قبرس جذاب و ديدني باشد. لذا مي‌توان گفت كه اين سرزمين، از نظر تاريخي داراي آثار و ويرانه‌هايي يونان و روم باستان در كوريون و سالاميس، موزائيك‌هاي باشكوه رومي در پافوس، هنرهاي صليبيون در كولوسي و كوه‌هاي پنتاداكيلوس (Pentadakylos) و صومعه‌ها و كليساهاي بيزانسي واقع در كوه‌هاي ترودوس بوده كه چشم گردشگران تور قبرس را مي‌نوازد.

جداي از اين آثار تاريخي، مي‌توان زيبايي‌هاي طبيعي قبرس را هيجان‌انگيز و فوق‌العاده توصيف كرده كه به ويژه سواحل تفريحي و توريستي آن در تور قبرس، مسافران را در ايام تعطيل ميزباني مي‌كنند. خط ساحلي قبرس به ويژه در شبه جزيره آكاماس داراي صخره‌ها و خليج‌هاي كوچك بوده تا بتواند مسافران رومانتيك و علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواري در مسيرهاي ناهموار را در تور قبرس راضي كند. البته چنانچه مسافران گرامي قصد سفر به قبرس جنوبي را داشته باشند يكي دو شب را در جاهايي مانند پافوس، آگياناپا و سواحل مركزي نظير ليماسول يا لارناكا و داخل نيكوسيا و كوه‌هاي ترودوس در تور قبرس بگذرانيد.

 

 

نيكوسيا و انويرونز

 

نيكوزيا يا نيكوسيا به عنوان پايتخت قبرس يكي از زيباترين شهرهاي اين كشور بوده كه در منطقه قديمي لدرا قرار گرفته است. در تور قبرس، تمامي جذابيت‌هاي توريستي را در اين شهر خواهيد ديد يا در پشت ديوارهاي قديمي آن پيدا خواهيد كرد. برج و باروهايي كه در سال 1570 توسط ونيزي‌ها براي جلوگيري از تهاجم ترك‌ها ساخته‌اي شده‌اند از مناظر توريستي اين شهر در تور قبرس هستند. در واقع اين استحكامات چرخ‌مانند كه به سبك رنسانسي ساخته شده‌اند به ويژگي بارز اين پايتخت مدرن تبديل شده‌اند. 11 برج و سه دروازه بزرگ به نام سه شهر ساحلي اين بخش از نيكوسيا را براي مسافران تور قبرس گيراتر كرده است.

دروازه فاماگوستا به سمت شرق، دروازه پافوس به سمت غرب، و دروازه كرينيا به سمت شمال باز مي‌شوند. جالب است در هنگام ديدار از اين شهر تور قبرس بدانيد كه بسياري از برجك‌هاي آن به محل دفاتر شهرداري تبديل شده‌اند و و بخش‌هايي از خندق آن نيز به محل باغ‌هاي عمومي، زمين‌هاي بازي و پاركينگ تبديل كرده‌اند.

 

 

كليساي آسينو (Asinou)

 

كليساي Panagia tis Asinou (بانوي ماآسينو) كه به آن كليساي بانوي مرتع نيز گفته شده در ناكجاآبادي در آسينو، بيرون نيكيتاري در 50 كيلومتري غرب نيكوسيا قرار دارد. در تور قبرس به هنگام ديدار از دامنه‌هاي كوه ترودوس از اين كليساي زيبا غافل نباشيد. شهرت اين كليسا قرن دوازده ميلادي بيشتر به خاطر نقاشي‌هاي‌ ديواري‌ بيزانسي باشكوه در آن بوده كه چشمان بازديدكنندگان در تور قبرس را به شگفتي وا مي‌دارد. اين بناي كوچ با سنگ‌هاي آخرابي، مجموعه‌اي بي‌نظير از هنر بيزانسي قرن‌هاي 12 تا 16 مي‌باشد.

 

 

موزه هاي لارناكا

 

در مقابل بندر تاريخي در انبارهاي گمرك سابق، موزه شهر لارناكا و موزه ديرينشناسي واقع شده كه موزه اول داراي مجموعه‌اي از سكه، آثار هنري و هنر عامه بوده و موزه دوم نيز موزه تاريخ طبيعي 500 ميليون ساله اين جزيره را به نمايش مي‌گذارد. تماشاي اين موزه‌ها در تور قبرس بر كيفيت سفر و هيجان شما عزيزان خواهد افزود چرا كه گنجينه‌اي از تاريخ و هنر و همچنين گونه‌هاي منقرض شده فيل پيگمه در آن‌ها نهفته است. توجه داشته باشيد در همين منطقه، دفاتر گردشگري وجود دارند و تورهاي پياده‌روي لارناكا را به صورت دو روز در هفته برگزار مي‌كنند كه مي‌تواند مورد استفاده مسافران تور قبرس نيز قرار بگيرد.

يكي ديگر از بي‌نظيرترين مجموعه‌هاي تاريخي شهر كه در آن‌طرف دفتر گردشگري منطقه واقع شده موزه باستان‌شناسي انجمن Pierides قرار دارد كه بازديدكنندگان علاقه‌مند به ميراث باستاني را در تور قبرس مبهوت خود خواهد كرد. اين موزه كه در يك عمارت خانوادگي قديمي جاي گرفته داراي صدهاي اثر هنري باستاني است كه تاريخ قبرس را از دوران نوسنگي تا اواخر بيزانس به نمايش گذاشته است. در تور قبرس مي‌توانيد انواع آثار اين مجموعه نظير كوزه‌هاي تهيه شده از سنگ كنده‌كاري شده و رس قرمز، سراميك‌هاي براق قرون وسطي، شيشه‌هاي رومي و گلدوزي‌هاي قبرسي، لباس‌هاي سنتي و مبلمان را تماشا كنيد.

جشنواره‌ها و روزهاي مذهبي در قبرس

 

در كشور قبرس انواع جشنواره‌ها و روزهاي مذهبي وجود دارند كه گردشگران را از سراسر دنيا به ديدار از خود فرا مي‌خوانند كه در ادامه به تعدادي از آن‌ها اشاره خواهيم كرد:

 

 

روز عيد تجلي فوتا

 

روز عيد تجلي فوتا كه در 6 ژانويه برگزار مي‌شود شامل مراسمات زيبايي است كه براي نمونه اسقف‌ها تمامي سواحل شهر را با آب تبرك كرده و صليب‌هاي مقدس ليماسول را در دريا مي‌اندازند كه در اين موقع جوان‌ها نيز براي گرفتن آن‌ها به آب شيرجه مي‌زنند. اين جشن بيشتر مورد توجه مسافران تور قبرس قرار مي‌گيرد و از آن نهايت لذت را مي‌برند.

 

 

جشنواره نمايشي يونان باستان

 

يكي ديگر از جاذبه‌هاي گردشگري در تور قبرس، جشنواره نمايشي يونان باستان بوده كه در ميان ماه‌هاي ژوئن و آگوست برگزار مي‌شود. اين جشنواره تئاتر يونان كلاسيك در عصرهاي گرم تابستاني و با پس‌زمينه آمفي‌تئاترهاي باستاني جزيره مانند آمفي‌تئاتر پافوس و كوريون به اجرا گذاشته مي‌شود تا به عنوان عاملي در جذب توريست با تور قبرس نيز عمل كند.

 

منبع : تور قبرس

بهترین زمان سفر به قبرس

قبرس Cyprus دارای آب و هوای مدیترانه ای ای و تابستان های گرم و طولانی دارد که از اواسط مه تا اواسط اکتبر ایت هوای  گرم و تابستانی ادامه دارد. زمستان های قبرس از ماه های دسامبر تا فوریه می باشد و همچنین این دو فصل با پاییز و بهار کوتاه از یکدیگر جدا می شود. بهترین زمان سفر به قبرس از ماه آوریل تا اکتبر ادامه دارد.در این فصل ها برای رزرو هتل و رزرو پرواز در این فصل ها راحت و تمامی رستوران ها و مراکز تفریحی باز می باشد.

جاذبه های گردشگری قبرس

۱- فاماگوستا (Famagusta)

فاماگوستا شهری در شرق قبرس است که درآن کشتی‌های زیادی لنگر می‌اندازند. این بندر پررونق خانه‌هایی با دیوارهای سنتی دارد که از گذشته تابه‌حال باقی مانده‌اند. مسجد لالا مصطفی پاشا (Lala Mustafa Pasha) و صومعه بارناباس (Barnabas) از جاذبه‌های برجسته‌ی این شهر هستند.بهترین مارک های چمدان برای سفر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.