تور فيليپين

آژانس مسافرتي

تور فيليپين

۶۵ بازديد

 

 

تور فيليپين

فيليپين (Philippines) يكي از كشورهاي جزيره‌اي زيبا در جنوب شرق آسيا و در غرب اقيانوس آرام است. اين مجمع‌الجزاير، هفت هزار جزيره را در بر گرفته كه در هشتصد كيلومتري ساحل كشور ويتنام قرار گرفته است. موقعيت نسبي و جغرافيايي اين كشور در رونق تورهاي مسافرتي و به ويژه تور فيليپين تاثير قابل توجهي داشته است به طوري كه از سمت شمال شرقي با ژاپن، از شمال غرب با چين و تايوان، از سمت جنوب با كشور اندونزي، از جنوب غربي با تايلند، مالزي و سنگاپور و از شرق و غرب به ترتيب با درياي فيليپين و درياي چين جنوبي احاطه شده است. همان‌طور كه مي‌بينيد تمام كشورهاي اطراف آن نيز در صنعت گردشگري حرفي براي گفتن دارند و تور فيليپين نيز تحت تاثير موج گردشگري همجوار رشد پيدا كرده است. جالب است بدانيد اين كشور به مدت مديدي تحت استعمار اسپانيا به پادشاهي فيليپ دوم بوده لذا اسم فيليپين نيز از نام وي گرفته شده است. در حقيقت سفر با تور فيليپين سفر به عمق يك فرهنگ مستعمره‌اي است كه شباهت‌هاي زيادي هم به فرهنگ غربي دارد. اما وجود اين تاريخ غني و پر فراز و نشيب باعث پديدارشدن انواع جاذبه‌هاي فرهنگي و تاريخي در فيليپين شده و بسياري از گردشگران از سراسر جهان و كشورهاي آسيا عازم سفر با تور فيليپين مي‌شوند. البته شايان ذكر است كه هر كدام از شهرهاي اين كشور براي گردشگران از جذابيت خاصي برخوردار است. از مهم‌ترين شهرهايي كه مي‌شود تور فيليپين را به مقصد آن‌ها ترتيب داد مي‌توان به شهر كوئزون (Quezon)، مانيل (Manila)، شهر داوائو (Davao)، سبو (Cebu) و كالوكان (Caloocan) اشاره كرد.

Philippines tour

اطلاعات مهم كشور فيليپين

بيش‌تر فيليپيني‌ها مالايي‌تبار بوده كه از اندونزي و سرزمين‌هاي اصلي آسياي جنوب شرقي آمده‌اند. اما اگر مسافر تور فيليپين بوده باشيد خواهيد ديد كه جامعه كنوني فيليپين متشكل از صد گروه قومي متمايز است كه از نظر زباني و فرهنگي با يكديگر متفاوت هستند. البته در طي سال‌هاي طولاني ارتباط اين كشور با چين باعث به وجودآمدن گروه‌هاي مختلط فيليپيني-چيني در جمعيت فيليپين شده است. با وجود تنوع فرهنگي و قوميتي اين كشور مانند بسياري از كشورهاي جنوب شرق آسيا، سالانه سهم قابل توجهي از گردشگران ورودي تور فيليپين از سراسر جهان به آن سرازير مي‌شوند. جالب است بدانيد كه حدود 150 زبان در فيليپين وجود داشته كه زبان‌هاي پلينزي و تاگالوك گسترده‌ترين گروه‌هاي زباني در آن به شمار مي‌آيند كه در تور فيليپين باعث شگفتي گردشگران مي‌شود.

از آنجا كه دين بيش‌تر مردم فيليپين مسيحيت و اسلام بوده لذا اين كشور به عنوان پايتخت زيارتي كاتوليك‌ها با وجود صدها كليسا در آن شناخته مي‌شود. البته اگر مسافر تور فيليپين بوده باشيد خواهيد ديد كه در مساجد تاريخي، عبادتگاه‌هاي بومي و معابد نيز در سراسر آن گسترده شده‌اند.

ميراث متنوع فرهنگي، زيستي و طبيعي يكي از مهم‌ترين عوامل جذب توريست با تور فيليپين به اين كشور بوده كه در همين راستا صنعت گردشگري به بخش مهمي از اقتصاد فيليپين تبديل شده است. يكي از مهم‌ترين شواهد اثبات اين قضيه سهم گردشگري آن از توليد ناخالص داخلي است كه برابر با 12.7 درصد است. لقب مرواريد درياهاي شرق به اين كشور داده شده است. تور فيليپين در بيش‍تر ايام سال با وجود آب و هواي تابستاني، پذيرايي دوستانه و خونگرم فيليپيني‌ها از گردشگران، مقصدي متناسب با هر نوع بودجه، سواحل و جزاير بي‌نظير، شگفتي‌هاي طبيعي بكر و منحصر به‌فرد، جشنواره‌هاي ساليانه رنگارنگ و سرگرم‌كننده، غذاهاي فيليپيني خوشمزه، تفريحات آبي، ماجراجويي‌هاي هيجان‌انگيز در فضاي باز، تاريخ حفظ‌شده فيليپين و … بسيار محبوب و پرطرفدار است. در ادامه به اطلاعاتي اشاره خواهيم كرد كه آگاهي از آن‌ها در تور فيليپين براي گردشگران لازم و ضروري به نظر مي‌رسد.

اسم رسمي: جمهوري فيليپين (Philippine Republic)

زبان رسمي: زبان فيليپيني

زبان‌هاي رايج: فيليپيني و انگليسي

پايتخت: مانيل

نوع حكومت: حكومت متمركز جمهوري

رييس حكومت: رئيس جمهور (President)

واحد پول: پزو (PHP)

نوع برق شهري: برق شهري موريس با ولتاژ ۲۲۰ ولت و 50 هرتز مي‌باشد.

كد كشور: 63+

شماره آتشنشاني: 112

شماره‌ پليس: 911

فرودگاه‌هاي بين‌المللي: فرودگاه بين‌المللي نينوي آكينو (Ninoy Aquino International Airport)

Important information of the Philippines

قيمت تور فيليپين

بسته به اينكه مسافران در چه تاريخي، با چه ايرلايني، چه تعداد شب‌هاي اقامت، در چه نوع هتلي و … تصميم به مسافرت با تور فيليپين بگيرند قيمت آن متغير خواهد بود. شايان ذكر است كه اين امر كاملا به سليقه مسافر بستگي دارد كه چگونه هزينه تور فيليپين را مديريت كند. بيش‌ترين تاثير قيمتي را هزينه بليط پرواز و هتل به خود اختصاص مي‌دهند وگرنه در بقيه فاكتورها تا حدود زيادي مي‌توان دست برد تا متناسب با بودجه مسافر باشد. از آنجا كه فيليپين در جنوب شرقي قاره آسيا واقع شده لذا نرخ پرواز آن (مستقيم يا غيرمستقيم) قيمت تور فيليپين را افزايش خواهد داد البته با توجه به ساعت و كلاس پروازي نيز افزايش كم يا زياد خواهد بود.

علاوه بر موارد گفته شده مسافران مي‌بايست دقت كنند كه چه مقدار براي مصارف روزانه بايد آنجا كنار گذاشته شود. ميانگين قيمت وعده‌هاي غذايي به همراه ترانسفرها مي‌تواند تا حدود زيادي قيمت تور فيليپين را تغيير دهند. يادآوري مي‌شود كه غذا در كشور فيليپين بسيار ارزان بوده به ويژه اگر از مراكز محلي آن تهيه شود. فراموش نكنيد كه غذاهاي خياباني هم به عنوان يك گزينه مقرون به‌صرفه بسيار مناسب هستند. البته هزينه‌هاي تفريحات گردشگري به اضافه وروديه‌هاي جاذبه‌هاي توريستي از ديگر موارد موثر بر قيمت تور فيليپين است. اگر تصميم گرفته‌ايد به اين كشور زيبا سفر كنيد حتما تلاش كنيد متناسب با هدف خود از سفر، هتل و محل قرارگرفتن آن را انتخاب كنيد چرا كه اگر هدف تفريح در طبيعت و به ويژه سواحل آن باشد اقامتگاهي را در نظر بگيريد كه در نزديكي آن واقع شده باشد هر چند احتمالا قيمت آن‌ها با توجه به دسترسي خوب‌شان بالا باشد و باعث افزايش هزينه تور فيليپين شود. گذشته از همه موارد ذكرشده فيليپين به عنوان يك مقصد مقرون به‌صرفه شناخته مي‌شود به ويژه اگر با پروازهاي داخلي باشد. به هر حال براي اينكه بتوانيد هزينه‌هاي سفر خود با تور فيليپين را مديريت كنيد لازم است خلاصه‌اي از اين فاكتورها را در ارتباط با هم در نظر بگيريد.

Philippines tour price

بهترين زمان سفر با تور فيليپين

فيليپين به عنوان يك كشور جزيره‌اي مي‌تواند آب و هواي كاملا غيرقابل پيش‌بيني و ناگهاني داشته باشد. اين مقصد زيبا و گرمسيري داراي دو فصل گرم و باراني بوده كه به هنگام مسافرت با تور فيليپين بايد به آن توجه داشته باشيد. گرم‌ترين ماه‌هاي اين كشور ماه‌هاي مارس تا مي بوده و در ماه ژوئن ما شاهد بارندگي در فليپين هستيم كه تا اكتبر نيز ادامه پيدا مي‌كند. در حقيقت بايد از ماه اكتبر با عنوان ماه طوفان‌هاي سهمگين فيليپين نام برد البته نبايد از ماه‌هاي خنك نوامبر تا فوريه نيز غافل شد كه بر كيفيت و كميت تور فيليپين تاثير مستقيم دارد. پيشنهاد ما اين است كه از اواسط ماه ژانويه تا پايان فوريه به ديدار از اين كشور توريستي برويد چرا كه منطقه خشك بوده و هواي در خنك‌ترين حالت ممكن قرار دارد.

The best time to travel with a Philippines tour

جاذبه‌هاي گردشگري فيليپين

كشور فيليپين به سه گروه از جزاير بزرگ تقسيم‌بندي شده كه جزيره لوزان به عنوان شمالي‌ترين قسمت كشور و مركز سياسي و اقتصادي اين كشور شناخته مي‌شود كه البته در سفر با تور فيليپين خواهيد ديد كه پايتخت آن مانيل نيز در اين بخش واقع گرديده است. از جزاير مياني فيليپين هم نبايد غافل ماند كه بهترين سواحل اين كشور را در خود جاي داده است و به ويساياس معروف هستند. اين منطقه كه داراي بهترين حيات وحش و غني‌ترين تنوع زيستي بوده در جنوب ميندانائو قرار گرفته است. لازم به ذكر است كه بيش‌ترين فرهنگ بومي فيليپين در همين منطقه جاي دارد. در ادامه با همراه باشيد تا جاذبه‌هاي بيش‌تر و متنوع‌تر را براي تور فيليپين معرفي كنيم.

 

آبشارا تاماراو (Tamaraw waterfall)

يكي از برترين جاذبه‌هاي گردشگري‌اي كه در تور فيليپين بسيار مورد توجه گردشگران و توريست‌ها قرار مي‌گيرد آبشار تاماراو است. اين آبشار جذاب و محبوب سي متر ارتفاع دارد كه تعدادي استخر شنا نيز در نزديكي آن ساخته شده‌اند. اين آبشار نيز مانند ساير آبشارهاي محبوب فيليپين داراي منظره‌اي مسحوركننده بوده كه تنها چهارده كيلومتر از محل اقامت مسافران تور فيليپين در مانيل فاصله دارد. علاوه بر زيبايي‌هاي آبشار، وجود جنگل سرسبز و محيطي فرح‌بخش دور تا دور را براي گردش و سياحت جذاب‌تر كرده است.

Tamaraw waterfall

 

غذاهاي خوشمزه در تور فيليپين

فيليپين جزو كشورهاي مالتي كالچر و چندفرهنگي است كه همين ويژگي و تنوع در فرهنگ غذايي اين مردم تاثير داشته است. در حقيقت غذاهاي فيليپيني تحت تاثير فرهنگ‌هاي مالايي، چيني، اروپايي، اسپانيايي و آمريكايي قرار دارد. در سفر با تور فيليپين حتما از غذاهاي خوشمزه آن بچشيد البته به ذائقه خود هم توجه داشته باشيد كه آيا اين نوع غذاها را مي‌پسنديد يا نه! قابل ذكر است كه اين غذاها از كم‌ادويه‌ترين غذاهاي اسياي جنوب شرقي بوده اما داراي طعم و چاشني قوي‌اي از سير، پياز و زنجبيل هستند. از جمله غذاهاي خوشمزه‌اي كه در تور فيليپين پذيراي شما خواهند بود عبارتند از سينگاگ (برنج سير سرخ شده با ميگوي خشك و مخلوط‌شده با سوسيس و هات داگ) كه در سراسر فيليپين رايج است، غذاي محبوب چيچارون (حاوي پوست خوك شور و سرخ‌شده يا روده خوك سرخ‌شده) كه همراه با سركه، فلفل قرمز و سس جگر براي مشتريان سرو مي‌شود. غذاي ديگري كه در تور فيليپين به امتحان كردنش بايد دل بدهيد غذاي هامانادو بوده كه يك غذاي گوشتي عسلي است. در اين غذا نيز از گوشت خوك استفاده شده و براي شيرين كردن آن نيز از آب آناناس و عسل استفاده مي‌كنند.

Delicious food in the Philippines tour

 

جشنواره‌هاي ساليانه و رنگارنگ فيليپين

جشنواره‌هاي فيليپيني داراي تفوات مشخصي با ساير جشنوراره‌هاي جنوب شرق آسيا بوده كه طوري كه يكي از شادترين، پرسروصداترين و مفرح‌ترين جشنواره‌ها محسوب مي‌شوند. وحشيانه‌ترين لبخندها و شادترين چهره‌ها از لحظه‌هاي به يادماندني اين جشنواره‌ها در تور فيليپين براي گردشگران خواهند بود. اين جشنواره‌ها و فستيوال‌ها مذهبي، تاريخي يا فرهنگي بوده كه متناسب با جامعه رنگين‌كماني اين كشور هستند. در واقع هر كدام از اين جشنواره‌ها مبين يكي از ابعاد جامعه فيليپيني بوده چرا كه جشنواره‌هاي مذهبي براي احترام به شخصيت‌هاي كاتوليك رومي، فستيوال‌هاي تاريخي براي بزرگداشت رويدادهاي مهم و جشنواره‌هاي فرهنگي براي برداشت‌هاي پربار محصولات و يا تبليغ آن‌ها برگزار مي‌شوند. يكي از جشنواره‌هاي مذهبي فيليپين فستيوال آتي آتيهان است كه هر ساله در ماه ژانويه و به افتخار سانتو نينو (كودكي حضرت عيسي) در كاليبو و آكلان برگزار مي‌شود كه سالانه گردشران زيادي با تور فيليپين مهمان آن مي‌شوند.

 

 

منبع : تور فيليپين

بهترین زمان سفر به فیلیپین

فیلیپین بیشتر به خاطر بودن در خط استوا یک پوشش گیاهی استوایی دارد. به همین دلیل همیشه سرسبز و خوش آب و هواست. معمولا آب و هوا ی جزایر فیلیپین گرم بوده، میتوان گفت گرم ترین روزهای سال برای ماه های مارچ و می است.100 هدفی که قبل از مرگ باید به آنها رسید

شروع بارندگی ها از ژوئن تا اکتبر بوده و اگر سردترین روزهای فیلیپین را میخواهید، نوامبر تا فوریه را میتوان نام برد. بهترین زمان سفر به فیلیپین با توجه به قرار داشتن این کشور در خط استوا، از نوامبر تا فوریه یعنی از ماه ها آبان تا بهمن بوده که آب و هوایی مناسب و متعادل دارد. راهنمای سفر به فیلیپین

جاذبه های گردشگری فیلیپین

۱- پالاوان(Palawan)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.