تور نخجوان

آژانس مسافرتي

تور نخجوان

۳۳ بازديد

 

تور نخجوان

نخجوان (Nakhchivan) كه با نام جمهوري خودمختار نخجوان شناخته مي‌شود يك منطقه محصور در خشكي واقع در كشور آذربايجان است. اگر تا حالا با تور نخجوان مسافرت كرده باشيد متوجه خواهيد شد كه اين شهر از سمت غرب با تركيه از جنوب غربي با ايران و از سمت شمال و شرق با ارمنستان همسايه مي‌باشد. شهر نخجوان از نظر تاريخي به 1500 سال پيش از ميلاد برمي‌گردد و اقوامي همچون ارمني‌ها، مغول‌ها، پارس‌ها و ترك‌ها بر سر اين منطقه با هم رقابت داشته‌اند. نخجوان در قرن شانزدهم ميلادي بخشي از ايران دوران صفوي بوده كه طي قرارداد تركمنچاي توسط امپراطوري روسيه تصرف مي‌شود. اين جمهوري خودمختار در سال 1918 و به واسطه حضور ارمني‌ها از كشور آذربايجان جدا شد ولي روابط نزديك بين نخجوان و آذربايجان باعث شد كه در تركيب جمهوري آذربايجان قرار بگيرد. جالب است بدانيد كه نخجوان با پيكره اصلي خاك آذربايجان، پيوستگي ارضي و جغرافيايي ندارد. همين تاريخ پر فراز و نشيب باعث به وجود آمدن بقاياي تاريخي فراواني در اين شهر شده كه مي‌تواند در تور نخجوان مورد توجه گردشگران قرار گيرد. فرهنگ مردم نخجوان، فرهنگي ارمني و آذربايجاني بوده و فرهنگ روسي موجود در آن نيز با فرهنگ آذربايجاني ادغام گرديده است. لازم به ذكر است كه جمهوري خودمختار نخجوان يك منطقه خودمختار در آذربايجان است كه از سوي مجلس منتخب خود اداره مي‌گردد. شايان ذكر است كه تور نخجوان با وجود جاذبه‌هاي تاريخي و طبيعي فراوان، فرهنگ غني، آب و هواي دلپذير و نزديكي به ايران به يكي از تورهاي جذاب خارجي براي ايراني‌ها تبديل شده است.

Nakhchivan Tour

اطلاعات مهم شهر نخجوان

شهر نخجوان به عنوان مركز جمهوري خودمختار نخجوان و يكي از شهرهاي آذربايجان مي‌باشد. اين شهر در جنوب منطقه قفقاز و شمال رود ارس واقع شده كه از اين نظر داراي موقعيت جغرافيايي و نسبي خوبي براي رونق بخشيدن به تور نخجوان است. از زيباترين جاذبه‌هايي كه در نخجوان وجود دارند مي‌توان به قلعه‌ها، مساجد، آرامگاه‌ها، موزه‌ها، درياچه‌ها و غارها اشاره كرد تا تور نخجوان را براي علاقه‌مندان دل‌انگيز كنند. اين شهر جمعيتي در حدود چهارصد هزار نفر دارد كه به واسطه همين جمعيت اندك از امنيت نسبي خوبي برخوردار است. مزيت‌هايي نظير پايين‌بودن هزينه‌ هتل‌ها و امنيت باعث رونق سفر با تور نخجوان توسط ايراني‌ها شده است. البته نخجوان از نظر مساحتي تنها پانزده كيلومتر مربع بوده و از شهر جلفا حدود چهل كيلومتر فاصله دارد. اين شهر از نظر آب و هوايي نيمه بياباني بوده كه با كشور ارمنستان از بدنه اصلي آذربايجان جدا شده است. در تور نخجوان زميني از سمت مرز مشترك با ارمنستان از كوه‌هاي زنگزور و از مرز ايران مي‌بايست از رود ارس گذر كنيد كه هر دو لذت بي‌بديلي به مسافران خواهند داد.

  • زبان رسمي: آذري
  • زبان‌هاي ديگر: روسي، فارسي، پهلوي
  • واحد پول: مانات آذربايجان (AZN)
  • نوع برق شهري: 230 ولت/ 50 هرتز
  • پيش شماره كشور: 994+
  • پيش شماره شهري: 36
  • اختلاف ساعت نخجوان با تهران: نيم ساعت جلوتر است.
  • شماره تماس پليس: 102
  • شماره تماس آتشنشاني: 101
  • شماره تماس آمبولانس: 103
  • شماره‌هاي اضطراري: 112
  • فرودگاه‌ها:‌ فرودگاه بين‌المللي نخجوان (Nakhchivan International Airport)

Important information of Nakhchivan city

نقشه گردشگري نخجوان

Nakhchivan tourism map

قيمت تور نخجوان

كشورهايي كه در همسايگي ايران هستند جزو مقاصد مقرون به‌صرفه براي مسافرت هستند. در ميان اين كشورها مي‌توان به آذربايجان اشار كرد كه گردشگران زيادي را با تور نخجوان و تور باكو به خود جذب مي‌كند. مقصدهاي گردشگري كه هم داراي جاذبه‌هاي گردشگري متنوع و هم هزينه مناسب و به‌صرفه باشند گوي سبقت را در جذب توريست از رقباي خود مي‌ربايند. به دليل آنكه اين شهر از نظر مسافت جغرافيايي در فاصله اندكي از كشور ايران قرار گرفته لذا براي سفر به آن، ويزا لازم نيست و اين امر در مناسب شدن قيمت تور نخجوان تاثير مستقيم دارد. علاوه بر اين، از قيمت پرواز و قيمت هتل‌ها هم نبايد غافل شد چرا كه بستن تور نخجوان روي يك هتل سه ستاره در مقايسه با يك هتل پنج ستاره از نظر هزينه كاملا متفاوت و فاحش خواهد بود. همچنين انتخاب زمان مناسب براي سفر با تور نخجوان نيز بسيار تاثيرگذار خواهد بود چرا كه اگر زمان پيك سفر به اين مقصد باشد؛ قيمت‌ها افزايش خواهد داشت ولي اگر در فصل كم‌گردشگر باشد مي‌توان با هزينه‌اي اندك، تور نخجوان را خريداري كرد. به خاطر داشته باشيد تركيب درستي از موارد گفته شده مي‌تواند شما را در سفري هيجان‌انگيز و متناسب با قدرت خريدتان ياري كند. همچنين بايد گفت كه قيمت تور نخجوان را مي‌توان با داشتن اطلاعات خوب و كافي مديريت كرده و تور مورد نظر را خود را انتخاب كرد.

تور نخجوان لحظه آخري

تورهاي مسافرتي را به ويژه در مسيرهاي بدون ويزا به راحتي مي‌توان با قيمت مناسب و حتي آفرهاي لحظه آخري تهيه كرد. تور نخجوان لحظه آخري نيز در دسترس مسافران و گردشگران عزيز خواهد بود به ويژه اگر اهل مسافرت‌هاي ناگهاني و بدون برنامه‌ريزي باشيد. در واقع تور نخجوان به ويژه زماني كه آژانس مسافرتي تمامي صندلي‌هاي پرواز را چارتر كرده باشد و چند روز مانده به برگزاري تور، صندلي‌هاي آن خالي مانده باشد لذا مي‌توان اين تور را با آفر ويژه و تخفيفات لحظه آخري تهيه كرد. كاربران و مسافران گرامي كه خواهان خريداري تور نخجوان لحظه آخري هستند مي‌توانند به بالاي اين صفحه مراجعه كرده و انواع تورهاي نخجوان را مشاهده كنند البته پيشنهاد ما اين است براي اينكه بتوانيد تور لحظه آخري نخجوان را راحت‌تر تهيه كنيد به صورت مداوم به پكيج‌هاي تور نخجوان بالاي اين صفحه مراجعه كنيد.

Last minute Nakhchivan tour

بهترين زمان سفر به نخجوان

براي انتخاب بهترين زمان سفر با تور نخجوان بايد به سه فاكتور اساسي توجه نمود كه عبارتند از سليقه مسافر، نوع تفريحات گردشگري مقصد و فصل پرگردشگر يا كم‌گردشگر، كه در ادامه به توضيح هر كدام از آن‌ها خواهيم پرداخت. در بحث اولين فاكتور و يا سليقه مسافر براي گزينش زمان مسافرت با تور نخجوان مي‌بايست به اين نكته توجه كرد كه مسافر متناسب با علاقه و ترجيحات خود كدام زمان را براي سفر انتخاب مي‌كند. براي نمونه مسافري كه اهل ماجراجويي و اكتشاف باشد؛ هر فصل و هر زماني مي‌تواند براي او جذابيت داشته باشد ولي مسافري كه خواهان يك تور نخجوان بدون دغدغه است مي‌تواند در زمان‌ها معمول اقدام به مسافرت كند. فاكتور دوم كه در انتخاب كردن بهترين زمان سفر با تور نخجوان مي‌تواند بسيار تاثيرگذار باشد بحث نوع تفريحات گردشگري‌اي است كه در مقصد ارائه مي‌شود. اگر تفريحات آبي و متناسب با فصل بهار و تابستان باشد لذا مي‌بايست در همان فصل‌ها براي مسافرت با تور نخجوان اقدام كرد. اما اگر جزو گردشگراني هستيد كه هزينه تور براي‌تان چندان مهم نيست حتما فصل پرگردشگر را براي تور نخجوان انتخاب نماييد ولي اگر هزينه براي‌تان فاكتوي مهم است لذا پيشنهاد مي‌شود در فصل كم‌گردشگر در تور نخجوان شركت كنيد.

جاذبه‌هاي گردشگري نخجوان

جمهوري خودمختار نخجوان كه در تركيب جغرافيايي آذربايجان قرار دارد داراي انواع جاذبه‌هاي تاريخي،طبيعي و فرهنگي بوده كه مي‌تواند تور نخجوان را براي هر گردشگري هيجان‌انگيز نمايد. بنا بر تاريخ پر فراز و نشيب اين شهر به نظر مي‌آيد كه بناهاي تاريخي و ميراث فرهنگي غني در تور نخجوان در انتظار گردشگران باشد. در اينجا به توضيح انواع جاذبه‌هاي توريستي نخجوان خواهيم پرداخت. جاذبه‌هاي تاريخي نخجوان عبارتند از مقبره حضرت نوح نبي،مقبره مومنه خاتون، يادبود دده قورقود، مقبره حسين جاويد، مسجد جامع شهر نخجوان، خان سارايي نخجوان، آرامگاه قره باغلار، برج ساعت، موزه قوچ‌هاي سنگي، غار اصحاب كهف، موزه تاريخ و مردم شناسي. از جمله جاذبه‌هاي طبيعي تور نخجوان نيز مي‌توان از درياچه باتابات و چشمه سيراب نام برد كه علاقه‌مندان خاص خود را دارد.

 

 

موزه قوچ‌هاي سنگي نخجوان

يكي از بهترين جاذبه‌هاي تاريخي و فرهنگي كه در تور نخجوان حتما بايد از آن ديدن كرد موزه قوچ‌هاي سنگي مي‌باشد. اين موزه كه از موزه‌هاي روباز محسوب مي‌شود در نزديكي مقبره مومنه خاتون قرار گرفته است. فلسفه ساخت قوچ‌هاي سنگي به اين باور كهن برمي‌گردد كه به عقيده پيشينيان، قوچ‌هاي سنگي قدرت و باروري را براي افراد به همراه دارند و نصب كردن آن‌ها بر روي مزار رفتگان، ارواح شيطاني را از آن‌ها دور مي‌گرداند.

به هنگام ديدار از اين موزه بي‌نظير در تور نخجوان از چشم‌انداز زيبا و هيجان‌انگيز كوه‌هاي آرارات غافل نمانيد كه حس عظمت و بزرگي را در انسان زنده مي‌كند.

Nakhchivan Stone Rams Museum

 

مقبره مومنه خاتون

بايد گفت كه مقبره مومنه خاتون يكي از زيباترين و معروف‌ترين بناهايي است كه تور نخجوان را براي مسافران و گردشگران خوشايندتر مي‌كند. اين بناي يادبود از نظر معماري، الگويي از شاهكار معماري شرق و كشور جمهوري آذربايجان بوده كه در سال 1186 و در غرب نخجوان ساخته شده است. آرامگاه مومنه خاتون در زمان دولت آتابي‌ها و به دستور شمس‌الدين الدنيز براي يادبود همسرش مومنه خاتون بنا گرديد. دانستن فلسفه ساخت اين بناها مي‌تواند براي مسافران تور نخجوان شگفت‌انگيز باشد چرا كه انسان را به انديشيدن وا مي‌دارند. در زمان‌هاي قديم اسم اين بنا گنبد آتابي بوده كه بر روي گبد آن به خط كوفي نوشته شده است “ما مي‌رويم و روزگار مي‌ماند”. مقبره مومنه خاتون يك سرداب زيرزميني و حصار را در بر مي‌گيرد كه علاوه بر قبر مومنه خاتون، قبور شمس‌الدين الدنيز و محمد جهان پهلوان پسر ايشان نيز در آن قرار گرفته است. به مسافران گرامي پيشنهاد مي‌كنيم حتما در تور نخجوان از اين مقبره منحصر به‌فرد ديدن كنند.

Tomb of Momena Khatun in Nakhchivan

 

خان ساراي يا موزه فرش نخجوان

يكي ديگر از بناهاي معروفي كه در تور نخجوان مي‌بايست به ديدار آن شتافت بناي خان سارايي است. به طور كلي سبك معماري بناهاي نخجوان از الگوي معماري شرقي پيروي كرده كه بناي خان سارايي نيز از اين قضيه مستثني نيست. به هنگام سفر با تور نخجوان به ياد داشته باشيد كه داريد يك اثر تاريخي مربوط به قرن هجدهم ميلادي را مشاهده مي‌كنيد. شايان ذكر است كه خان سارايي در سال 1998 تحت عنوان موزه فرش نخجوان تغيير نام داده كه 305 تخته فرش نفيس به همراه انواع پالاز، مفرش، ورني، جاجيم، گليم، خورجين، شماخ و … نيز در معرض تماشاي علاقه‌مندان و مسافران تور نخجوان قرار داده شده است. جالب است بدانيد كه بافندگاني از گنجه، شيروان، قره باغ، نخجوان و تبريز، هنر خود را در اين آثار به نمايش گذاشته‌اند كه به احتمال زياد در تور نخجوان مورد توجه بسياري از توريست‌ها قرار خواهد گرفت. شايان ذكر است كه محوطه گل‌كاري‌شده خان سارايي شام 3600 متر بوده كه حس لطافت و شادابي را به اين بنا بخشيده است. همچنين لازم به ذكر است كه استخر، درختان ميوه، چاه آب، محوطه فضاي سبز و ديگر تزئينات باعث شده كه موزه فرش نخجوان مورد استقبال علاقه‌مندان در تور نخجوان قرار بگيرد. اين بنا در دو طبقه ساخته شده كه هر كدام از آن‌ها براي پذيرايي از مهمانان داراي تفاوت‌هايي هستند براي نمونه بخش جنوبي ساختمان ويژه پذيرايي از مهمانان عالي رتبه و بخش شمالي آن براي زندگي روزمره خان و خانواده‌اش استفاده مي‌شده است.

Khan Sarai or Nakhchivan Carpet Museum

بهترين هتل هاي نخجوان

نخجوان به عنوان يك شهر توريستي توانسته است بسياري از زيرساخت‌ها و روساخت‌هاي بخش گردشگري خود را توسعه دهد كه در اين ميان هتل‌ها نيز بي‌نصيب نمانده‌اند. تور نخجوان كه روي هتل‌هاي سه تا پنج ستاره بسته مي‌شود مي‌تواند اين سوال را در ذهن مسافران متبادر كند كه بهترين هتل‌هاي نخجوان كدامند؟! بدون شك يكي از مهم‌ترين بخش‌هاي تور نخجوان هتلي است كه در آن جاي گرفته تا آرامش را به مهمانان هديه دهد. در ادامه با ما همراه باشيد تا تعدادي از هتل‌هاي تور نخجوان را به شما معرفي كنيم.

 

هتل دوزداغ (Duzdag Hotel)

يكي از بهترين هتل‌هاي پنج ستاره كه مي‌توانيد تور نخجوان خود را با آن ببنديد هتل دوزداغ بوده كه در فاصله دوازده كيلومتري مركز شهر نخجوان واقع گرديده است. جالب است بدانيد كه اين هتل داراي يك مركز چشمه‌هاي آب معدني بوده كه به ويژه در تور نخجوان مورد توجه مسافراني كه مشكلات تنفسي دارند قرار مي‌گيرد. هتل دوزداغ از 95 اتاق لوكس تا رويال و معمولي برخوردار بوده كه داراي امكاناتي نظير تلويزيون، صندوق امانات، دستگاه تهويه هوا، ميني بار، حمام و لوازم آرايشي و بهداشتي است كه در اختيار مهمانان در تور نخجوان قرار مي‌گيرد. از امكانات اصلي هتل نيز مي‌توان به حمام تركي، استخر سرپوشيده، باشگاه ورزشي، سونا، ماساژ و اسپا، اينترنت بي‌سيم رايگانتراس حمام آفتاب، رستوران، سرويس صبحانه، دستگاه خودپرداز و … اشاره كرد كه مسلما باعث رضايت گردشگران از سفر با تور نخجوان خواهد شد.

Duzdag Hotel

 

هتل تبريز (Tebriz Hotel Nakhchivan)

هتل تبريز يكي ديگر از بهترين هتل‌ها در تور نخجوان است كه هر گردشگري را به ويژه از ايران به خود جذب مي‌كند. اين هتل پنج ستاره توانسته است بخش اعظمي از مهمانان و مسافران تور نخجوان را با رضايت خاطر به كشورهاي‌شان بدرقه كند. هتل تبريز به عنوان يكي از بهترين مراكز اقامتي نخجوان از امدرن‌ترين امكانات نظير اينترنت بي‌سيم، حمام اختصاصي، اسپا و … برخوردار است كه در تور نخجوان به مسافران گرامي ارائه مي‌شود. فاصله اين هتل لوكس تا فرودگاه نخجوان تنها هفت كيلومتر بوده و در فاصله پانزده دقيقه‌اي با رانندگي از سد ارس قرار گرفته است. جاذبه‌هايي نظير پارك حيدر علي‌اف و ميدان بايراق در نزديكي هتل تبريز واقع شده كه بر غني تور نخجوان خواهد افزود. از امكانات اصلي هتل نيز مي‌توان از استخر سرپوشيده، باشگاه ورزشي، حمام تركي، سونا، ماساژ و اسپا، اينترنت بي‌سيم رايگان، تراس حمام آفتاب، رستوران، سرويس صبحانه، دستگاه خودپرداز و … نام برد.

tebriz Hotel Nakhchivan

 

منبع : تور نخجوان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.