تور اسپانيا

آژانس مسافرتي

تور اسپانيا

۴۱ بازديد

 

تور اسپانيا

كشور اسپانيا در جنوب غربي اروپا واقع شده كه نصف‌النهار گرينويچ از كشور اسپانيا و نزديكي شهر والنسيا مي‌گذرد. اين كشور از نظر وسعت، پنجاه و يكمين كشور جهان بعد از فرانسه، دومين كشور اروپاي غربي و مساحت آن، تقريبا يك سوم مساحت ايران است. اسپانيا از شمال به خليج بيسكاي (Biscay)، فرانسه (623 كيلومتر) و كشور كوچك آندورا (63/7 كيلومتر) از شرق به درياي مديترانه، جزيره بالثار و جزيره مالوركا (Mallorca)، از جنوب به درياي مديترانه و اقيانوس اطلس, از غرب به پرتقال (1214 كيلومتر) و اقيانوس اطلس، محدود است. اين موقعيت نسبي به توسعه گردشگري و رونق تور اسپانيا كمك شاياني كرده است. همچنين طول سواحل اسپانيا 4964 كيلومتر است. 82 درصد از شبه جزيره ايبري، متعلق به اين كشور است. (18 درصد مابقي كشور پرتغال است) و سرزمين اصلي، همراه با جزاير بالثار و كاناري (قناري) كشور اسپانيا را تشكيل مي دهد. تمامي اين پتانسيل‌هاي طبيعي باعث شده‌اند كه تور اسپانيا مورد توجه مسافران از سراسر جهان قرار بگيرد.

در كناره جنوبي اسپانيا، كشور تحت‌الحمايه بريتانيايي جبل‌الطارق (Gibraltar) قرار دارد. اين محل، از نظر نظامي و به خاطر اشراف بر تنگه جبل‌الطارق، اهميت استراتژيك دارد و نيروي دريايي انگلستان در آن مستقر است. وسعت آن، 5/6 كيلومترمربع بوده و با اسپانيا 1200 متر مرز مشترك دارد. جمعيت آن حدود 28000 نفر است. اسپانيا با رشته كوه پيرنه از فرانسه و با جبل‌الطارق از آفريقا جدا شده است.

اين سرزمين تقريبا از همه طرف به آب راه دارد. تنها ناحيه كوچكي از غرب اسپانيا به پرتقال و شمال غربي آن, به فرانسه و آندورا محدود مي شود.

Spain tour

نقشه گردشگري اسپانيا

Spain tourism map

اطلاعات مهم كشور اسپانيا

 

داشتن اطلاعات مهم درباره اسپانيا در سفر با تور اروپا مورد نياز مسافران است تا سفري خوش را به اين مقصد توريستي تدارك ببينند.

اسپانيا كشوري است كه از جنوب به شمال آفريقا نزديك بوده و تنها يك مسير باريك آبي به نام تنگه جبل‌الطارق، اسپانيا را از قاره آفريقا جدا مي كند. به همين دليل آفريقا تأثير زيادي در تاريخ اسپانيا داشته است. در باريك‌ترين قسمت تنگه جبل‌الطارق، فاصله ميان اسپانيا و مغرب، 13 كيلومتر است. اين موقعيت نسبي و جغرافيايي خوب در توسعه صنعت گردشگري اين كشور و به تبع آن سفر با تور اسپانيا رونق بخشيده است. همچنين اسپانيا داراي زمين هاي پست اصلي، شامل دره ابرو (Ebro) در شمال شرق، جلگه ساحلي اطراف والنسيا در شرق و دره رود گوادل كيوير (Guadalquivir) در جنوب است. اكوتوريست‌ها با تور اسپانيا به اين جغرافياي شگفت‌انگيز سفر كرده و از آن نهايت لذت را خواهند بود.

از نظر نژادي، جمعيت اسپانيا در كل تركيبي از بوميان شبه جزيره ايبريا و فاتحان اين شبه جزيره است. اقوام و نژادهاي غير بومي، عبارتند از: رومن‌ها، اقوام مديترانه‌اي، سوبي (Suebi)، وندالز، ويزيگوت‌ها (Visigoths) و اقوام تتونيك (Teutonic). علاوه بر اين يهوديان نيز در اين سرزمين ساكن شده‌اند. در حال حاضر چند گروه قومي اصلي در اسپانيا ساكنند كه از لحاظ فرهنگ و زبان خصايص جداگانه‌اي دارند كه در جذب گردشگران تور اسپانيا موفقيت‌اميز عمل كرده‌اند. براي مثال: كاتالان‌ها (Catalans) كه 16 درصد از كل جمعيت اسپانيا هستند و در نواحي شمال شرقي و جزاير شرقي ساكنند (شهر بارسلون, مركز كاتالان هاست). گاليسين‌ها (Glicians) كه 7 درصد كل جمعيت اسپانيا را تشكيل مي‌دهند و در نواحي شمال غربي اسپانيا سكونت دارند. باسك‌ها (Basque) (و يا اسكال‌دان‌هاي (Euskal-dun) كه 2 درصد از كل جمعيت اسپانيا هستند و اطراف خليج بيسكاي در شمال اسپانيا مستقرند. شهر بيلبائو مركز اين منطقه است. روماها (Roma) كه اقوام چادرنشين اسپانيا هستند. اكثر مردم اسپانيا به زبان اسپانيايي كاستيلين (Castilian) صحبت مي كنند؛ جز آن، زبان كاتالاني در شمال شرق، زبان انگليسي در شمال غربي و زبان باسك در شمال، رايج است. تمامي اين نژادها و خصايص زباني و فرهنگي متفاوت در اسپانيا به عنوان يكي جاذبه گردشگري عمل كرده كه سالانه گردشگران از سراسر دنيا با تور اسپانيا به اين مقصد بي‌نظير سفر مي‌كنند. در ادامه اطلاعاتي را به صورت خلاصه در مورد اسامي اين كشور، نوع حكومت، پايتخت و … به مسافران تور اسپانيا ارائه خواهيم داد:

نام رسمي: اسپانيا

نام محلي: اسپانا Espana كه از كلمه قديمي Span گرفته شده است؛ به معني سرزمين مخفي يا دور افتاده؛ چون از بقيه كشورهاي اروپايي جداست.

پايتخت: مادريد

جمعيت: بيش از 47 ميليون نفر

نوع حكومت: پادشاهي، مشروطه

رئيس حكومت: پادشاه

رئيس دولت: نخست وزير

واحد پول: يورو (Euro)

نوع برق شهري: برق شهري اسپانيا با ولتاژ ۲۲۰ ولت مي‌باشد.

كد كشور: 34+

شماره‌ اضطراري: 112

Important information about Spain

تور اسپانيا ارزان

 

شايد بسياري از مسافران هنگام جستجو در گوگل با عبارت تور اسپانيا ارزان مواجه شوند و به اين فكر كنند كه مي‌توان اين تور را تهيه كرد. ولي همان‌طور كه پيش‌تر هم اشاره شده تور اسپانيا نسبت به تور كشورهاي اروپاي شمالي ارازن‌تر بوده چرا كه كشور اسپانيا از نظر توسعه‌يافتگي اقتصادي در سطح پايين‌تري قرار دارد. البته بايد توجه داشت علاوه بر موارد گفته شده براي مسافرت با تور اسپانيا گرفتن ويزاي اسپانيا يا ويزاي اسپانيا توريستي نيز هزينه‌اي را در بر مي‌گيرد كه باعث افزايش هزينه تور اسپانيا مي‌شود. همچنين تاريخ سفر و نوع ايرلاين انتخابي در تهيه تور اسپانيا ارزان تاثير گذاشته چرا كه در تاريخ‌هاي پيك سفر مشخصا نمي‌توان تور با قيمت مناسب تهيه كرد و يا نوع ايرلايني كه انتخاب مي‌شود مي‌توان تور اسپانيا ارزان يا گران را براي مسافران رقم بزند.

تور اسپانيا لحظه آخري

 

سفر با تورهاي اروپايي داراي شرايط خاص خود هستند و كه مطمئنا نمي‌توان براي اين مسير تور لحظه آخري در نظر گرفت. در واقع تورهاي لحظه آخري بدون برنامه‌ريزي قبلي و صرفا براي سوخت نشدن خدمات و تور آژانس‌هايي است كه بخشي از ظرفيت تور آن‌ها خالي مانده است. اما از آنجايي كه مسيرهاي اروپايي و به ويژه تور اسپانيا احتياج به اخذ ويزا دارند نمي‌توان تور اسپانيا لحظه آخري را متصور شد. چرا كه تورهاي مسافرتي لحظه آخري به مسيرهاي بدون ويزا و پرتردد تعلق دارد مثلا مسيرهايي مثل تركيه. به هيمن خاطر نبايد مسافران گرامي به دنبال تور اسپانيا لحظه آخري باشند بلكه مي‌توانند با مديريت فاكتورهاي تاثيرگذار در تور، قيمت تور اسپانيا خود را مناسب و به‌صرفه نمايند.

Last minute tour of Spain

بهترين زمان سفر به تور اسپانيا

 

كشور اسپانيا از جمله كشورهاي به شدت توريستي و بي‌نظير در ميان مقاصد مختلف گردشگري بوده كه توانسته است جايگاه خود را در صنعت گردشگري داشته باشد. دو فاكتور مهم در سفر با تور اسپانيا داشتن هزينه و قيمت متناسب با قدرت خريد مسافران و امنيت حاصل از سفر گروهي بوده كه سبب گرديده است كه در ميان تورهاي اروپايي، تور اسپانيا از محبوبيت و رونق برخوردار باشد. البته داشتن اطلاعات در مورد بهترين زمان سفر به كشور اسپانيا نيز مي‌تواند بسياري از مسافران را مجاب به تهيه و رزرو تور اسپانيا از طريق سلام پرواز نمايد. بهترين زمان سفر مي‌تواند وابسته به آب و هوا يا فصل كم‌گردشگر مقصد باشد كه گردشگران در بسياري از تورها اين معيارها را لحاظ مي‌كنند. در اينجا به شرايط آب و هوايي اين كشور توريست‌پذير خواهيم پرداخت:

شبه جزيره اسپانيا سه نوع آب و هواي خاص دارد: قاره‌اي، دريايي و مديترانه‌اي. تاثير هر كدام از اين نوع آب و هوا در توسعه گردشگري و رونق تور اسپانيا به صورت مستقيم و چشم‌گير است. در ادامه به توضيح آن‌ها خواهيم پرداخت:

آب و هواي قاره‌اي: اين نوع آب و هوا بيش‌تر شبه جزيره اسپانيا را پوشش مي‌دهد؛ از جمله فلات مركزي مستا و رشته كوه‌هاي مجاور آن در شرق و جنوب و آبگير ابرو. از ويژگي‌هاي اين نوع آب و هوا، تنوع فصلي، تغيير زياد دما در روز و بارش باران نامنظم و كم است با تبخير زياد كه زمين را خشك مي‌كند. اين نوع آب و هوا شايد باب ميل بسياري از گردشگران در تور اسپانيا نباشد.

آب و هواي دريايي (Maritime): بخش شمالي كشور اسپانيا از رشته كوه‌هاي پيرنه به سمت نواحي شمال غربي آب و هواي اين گونه دارند. از ويژگي‌هاي آن، زمستان هاي نسبتا معتدل، تابستان هاي نسبتا گرم و بارش معمولا فراوان باران در طول سال است. دما در طي فصول و روز، تغييرات كمي دارد. ميزان فاصله از اقيانوس اطلس، بر مقدار بارندگي اثر مي‌گذارد و بارندگي در شرق، كم‌تر از غرب است. مرطوب‌ترين فصل پاييز (مهر-آذر) و خشك‌ترين ماه، تير است. رطوبت، دما و بادهاي ساحلي غالبا در ساحل شمال غربي توليد مه و غبار مي‌شود. اين تنوع هوايي و دمايي در جذابيت اين نوع آب و هوا براي توريست‌هاي تور اسپانيا تاثير به‌سزايي دارد.

آب و هواي مديترانه‌اي: اين ناحيه از دشت اندلس (Andalusian) در كنار ساحل شرقي و جنوبي تا رشته كوه‌هاي پيرنه امتداد دارد. در مجموع بارندگي در اين ناحيه، نسبت به نواحي ديگر اسپانيا كم‌تر است و بيش‌تر اين بارندگي در اواخر پاييز و زمستان اتفاق مي‌افتد. دركل بارندگي، كم و نامرتب است. هر كدام از انواع آب و هواي گفته شده در توسعه بخشي از تورهاي مسافرتي اسپانيا تاثير دارد. لذا گردشگران مي‌توانند متناسب با سليقه خود اقدام به گردشگري با تور اسپانيا در يكي از آب و هواهاي گفته شده نمايند.

 

جاذبه‌هاي گردشگري تور اسپانيا

 

آب و هواي مناسب، سواحل متنوع و كانه‌هاي تاريخي، از عوامل جذب گردشگر و توسعه تور اسپانيا هستند و نقش مهمي در اقتصاد آن دارند. بعد از مرگ فرانكو صنعت گردشگري در اين كشور گسترش بسيار پيدا كرد.

بر اساس گزارش سازمان جهاني گردشگري، اسپانيا جزو ده كشوري است كه بيش‌ترين گردشگران جهان را جذب مي‌كند. دفاتر اصلي سازمان جهاني گردشگري (WTO) در مادريد واقع شده است. دو شهر مادريد و بارسلونا مهم‌ترين شهرهاي توريستي اسپانيا هستند و سواحل جنوبي و جزاير قناري، بيش‌ترين گردشگران تور اسپانيا را جذب مي‌كنند.

 

جاهاي ديدني مادريد در تور اسپانيا

 

مادريد، پايتخت، مركز سياسي و بزرگ‌ترين شهر اسپانياست. اين شهر دركنار رودخانه مانزانارس (Manzanares) در مركز كشور، بين ايالات مستقل و خودمختار كاستيل-لئون (Castile-Leon) قرار دارد. به دليل بازده اقتصادي، سبك و شيوه استاندارد زندگي و ميزان خريد و فروش، اين شهر مركز اصلي و عمده مالي شبه جزيره ايبريا است كه از اين نظر توانسته بازار گردشگري را با تور اسپانيا به خود جذب كند. ادارات مركزي و اصلي اكثر شركت‌هاي مهم اسپانيا، ادارات مركزي و دفاتر بسياري از شركت‌هاي بزرگ دنيا نيز در اين شهر قرار دارند. در اين شهر انواع جاذبه‌هاي گردشگري وجود دارد كه يك نمونه از آن‌هاي جشنواره‌هاي محلي مادريد بوده كه سالانه تماشاگران و مسافران زيادي را در تور اسپانيا به تماشاي خود فرا مي‌خواند. در ادامه به تعدادي از اين جشنواره‌هاي بي‌نظير مي‌پردازيم: جشنواره سان ايزيدرولابرادور (San Isidro La Brador) در تاريخ 25 ارديبهشت (15 مي)، سان آنتونيو فلوريدا (San Antonio de La Florida) در تاريخ 23 خرداد (13ژوئن)، ويرجن كارمن (Virgen de La Carmen)، در تاريخ 25 تير تا 3 مرداد (25-16 ژوئيه)، ويرجن پالوما (Virgen de La Paloma)، در تاريخ 25 – 24 مرداد (16-15 آگوست)، سان كايتانو (Sab Cayetano) در تاريخ 16 مرداد (7 آگوست)، سان لورنزو (San Lorenzo) در تاريخ 19 مرداد (10 آگوست) و جشنواره هايويرجن آلمودنا (Virgen de La Almudena) در تاريخ 18 آبان (9 نوامبر) و اركستر ملي اسپانيا (Auditorio Nacional de Music) اغلب جمعه، شنبه و يكشنبه‌ها در مادريد برنامه دارد. همچنين كلوپ‌هاي شبانه مادريد معروفند. جوانان مادريد در تعطيلات آخر هفته، تمام طول شب به رقص و پايكوبي مي‌پردازند. اين جاذبه‌هاي زنده گردشگري توانسته است تور اسپانيا را براي مسافران خواستني و جذاب كند.

آثار تاريخي زيادي در اين شهر وجود دارد. از جمله: كاخ سلطنتي (Royal Palace)، خانه اپرا (Teatro Royal)، پارك بوين رتيرو 1631 (Buen Retiro)، ساختمان كتابخانه ملي (قرن 19)، موزه باستان شناسي، موزه پرادو (Prado)، كه يكي از بهترين مجموعه هاي هنري دنياست. موزه تيسن برنميسزا (Thyssen-Bornemisza) و موزه ملي مركزي هنر رنا سوفيا (Reina Sofia) كه موزه هنر مدرن است به ويژه در جذب‌كردن گردشگران دوستدار آثار تاريخي در تور اسپانيا موفق عمل كرده‌اند.

Sights of Madrid in Spain tour

 

كليساي ساگرادا فميليا (Sagrada Familia) در بارسلونا

 

بارسلونا مركز و شهر معروف منطقه كاتالونيا (Catalonia) و دومين شهر بزرگ اسپانيا پس از مادريد است. اين شهر، مركز اصلي و مهم اقتصاد اسپانيا بوده و يكي از بندرهاي مهم و اصلي مديترانه‌اي اروپا و فرودگاه آن, دومين فرودگاه پرتردد اسپانيا است. شهر بارسلونا در طول تاريخ, چندين بار محاصره شده است. امروزه بارسلونا مركز فرهنگي مهم و به خاطر غناي ميراث فرهنگي, مقصد اصلي توريستي در تور اسپانيا است و به خصوص به دليل آثار معماراني از جلمه آنتونيوگودي (Antoni Gaudi), لوئيس دومنچي مونتانر (Luis Domenechi Montaner) كه سايت هاي ميراث فرهنگي دنيا (UNESCO-World Heritage Site) را براي يونسكو برنامه ريزي كردند، معروف است.

آنتوني گودي كار اين كليسا را از سال 1882 شروع كرده است. برج‌هاي اين كليسا بسيار باريكند. پله‌هاي آن تنها براي يك نفر جا دارند و پله‌هاي بين برج نيز باريك و تنگند. موزه جالبي در طبقه پايين كليسا موجود بوده كه آثار با ارزشي در آن وجود دارد. در سال 2004، تقريبا 26/2 ميليون نفر با تور اسپانيا يا به صورت انفرادي از اين مكان بازديد كرده‌اند. اين كليسا براي گردشگران، جزو مكان‌هاي معروف و جالب توجه است.

Sagrada Familia church in Barcelona

 

بندر مالاگا (Malaga) در شهر والنسيا

 

والنسيا شهري است در شرق اسپانيا، مركز ايالت خود مختار والنسيا كه در دشتي حاصلخيز، نزديك دهانه رودخانه توريا (Turia) در درياي مديترانه واقع شده كه در تور اسپانيا مورد توجه گردشگران قرار مي‌گيرد. اين شهر، بازار و مركز خريد و فروش محصولات كشاورزي است و در آن كارخانه‌هاي متنوعي وجود دارد. صنايع شهر؛ شامل صنايع نساجي، فلزكاري، شيلات، كشتي سازي و مواد غذايي است. همين ويژگي‌هاي باعث توسعه بنادر متعدد و بنام در اين شهر شده كه مسافران تور اسپانيا از ديدار آن‌ها نهايت لذت را مي‌برند. يكي از اين بنادر، بندر مالاگا است. بندر مالاگا در جنوب اسپانيا و مركز ايالت مالاگا بوده كه در كنار درياي مديترانه و نزديك به جبل‌الطارق است. اين بندر، مكاني تفريحي براي توريست‌هاي تور اسپانيا و يكي از بنادر مهم تجاري اسپانياست. شكر، شراب، الياف كتاني و صنايع شيميايي، از صنايع مهم اين شهر هستند. دانشگاه مالاگا در سال 1972 تأسيس شده است. شهر قديمي مالاگا را مهاجران فونيشين (Phoenician) (گروهي از مردم از كشورهاي سواحل شرقي درياي مديترانه كه در اوايل 1100 به اسپانيا آمدند) ايجاد كردند؛ بعدها به دست كارتا جينين (Carthaginian) روميان و سپس به دست مسلمانان افتاد. در زمان حكومت روميان و مسلمانان به يك پايگاه نظامي قوي ومقتدر تبديل شد. در سال 1487 به دست مسيحيان اسپانيايي افتاد و از 1810 تا 1812 تحت كنترل فرانسه بود. بيشتر گردشگران تور اسپانيا اين بندر را در برنامه سفر خود مي‌گنجانند تا زيبايي آن را از نزديك ببينند.

 

منبع : تور اسپانيا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.