تور بارسلونا

آژانس مسافرتي

تور بارسلونا

۳۸ بازديد

 

تور بارسلونا

بارسلونا (Barcelona) يكي از شهرهاي شمال شرقي ايتاليا بوده كه پايتخت و بزرگ‌ترين شهر جامعه خودمختار كاتالونيا است. اين شهر كه دومين شهر پرجمعيت اسپانيا به شمار مي‌آيد سالانه مورد بازديد مسافران تور بارسلونا قرار مي‌گيرد. جمعيت 1.6 ميليون نفري بارسلونا باعث شده تا به پنجمين منطقه شهري پرجمعيت اروپا تبديل شده و از بزرگ‌ترين كلان‌شهرهاي درياي مديترانه محسوب شود. تور بارسلونا در واقع سفر به يك شهر روم باستان است كه بعد از پيوستن به پادشاهي آراگون به عنوان مركز اصلي اداري و اقتصادي اين كشور، نقش ايفا كرده است. بازديد از ميراث فرهنگي و تاريخي اين شهر در تور بارسلونا آن را به يكي از مقاصد فرهنگي و توريستي اسپانيا و جهان مبدل كرده است. آثار معماري، وجود مقر اتحاديه مديترانه، برگزاري كنفرانس‌ها و نمايشگاه‌هاي متعدد در سطح جهاني، وجود مراكز اصلي فرهنگي، مالي و اقتصادي جنوب غربي اروپا، مركز اصلي بيوتكنولوژي اسپانيا و ميزباني بازي‌هاي المپيك تابستاني 1992 و ساير رويدادها، باعث شهرت بي‌نظير اين شهر و تور باسلونا در ميان جهانيان شده است.

همچنين بارسلونا به عنوان مركز حمل و نقل در اروپا نيز شناخته مي‌شود كه به ويژه بندر بارسلون كه يكي از بنادر دريايي اصلي اروپا بوده نقش اصلي را در حمل و نقل‌ها و توسعه صنعت گردشگري و تور بارسلونا بازي مي‌كند. آمار بازديدكنندگان بين‌المللي باعث شده تا گردشگران از آن با عنوان بيستمين شهر پربازديد جهان و پنجمين شهر پربازديد اروپا نام ببرند. تور بارسلونا در اثر شهرت بين‌المللي اين شهر، وجود آب و هواي معتدل مديترانه‌اي، داشتن بهترين سواحل جهان، بناهاي تاريخي و زيرساخت‌هاي توسعه يافته به محبوبيت بالايي رسيده است.

Barcelona tour

اطلاعات مهم شهر بارسلونا

بارسلون، بندر دريايي و مركز استان بارسلونا بوده كه در فاصله 150 كيلومتري جنوب فرانسه قرار گرفته است. پيش‌تر اشاره كرديم كه تور بارسلونا يكي از تورهاي پيشرو اروپايي در ميان مسافران ايراني و گردشگران سراسر جهان است چرا كه مركز تجاري اسپانيا و يكي از بنادر بزرگ مديترانه مي‌باشد. بيهوده نبوده است كه توريست‌هاي تور بارسلونا از اين شهر با عنوان پاريس اسپانيا ياد كرده‌اند. بارسلونا در نقش يك مركز فرهنگي بزرگ مملو از كتابخانه‌ها، آرشيوها، موزه‌ها و ساختمان‌هاي داراي دكوراسيون و معماري مدرنيستي توانسته است به افزايش گردشگران ورودي تور بارسلونا كمك شاياني بكند.

وجود نوعي خودمختاري منطقه‌اي و به رسميت شناخته‌شدن زبان كاتالان‌ها باعث احيا و تجدد فرهنگي در اين شهر شده و آگاهي‌هاي جديدي از عمق و تنوع فرهنگ كاتالان را در معرض نمايش در تور بارسلونا قرار داده است. جالب است بدانيد كه مردمان كاتالان به خاطر ذكاوت تجاري خود مشهور هستند لذا همين عوامل باعث شده‌اند كه بارسلونا بورس اوراق بهادار پررونق و يك مركز مالي و تجاري بزرگ بين‌المللي شود. تركيب سرزندگي فرهنگي كاتالان‌ها با كوه‌هاي خوش‌منظره و درياي مديترانه، چهره‌ي جذابي از بارسلونا ارائه مي‌دهد كه همه تورهاي اروپايي و اسپانيايي را به مهماني خود پذيرايي مي‌كند. اين شهر از ديرباز يك مركز فرهنگي عمده بوده و يكي از مراكز اصلي انتشارات جهان اسپانيايي‌زبان و جشن فيستا دل ليبرو (يك رويداد بزرگ براي تجارت كتاب) است كه افراد در تور بارسلونا به مهماني كتاب‌ها مي‌روند. در ادامه به چكيده‌اي از اطلاعات مورد نياز گردشگران بارسلونا خواهيم پرداخت.

زبان رسمي: اسپانيايي

منطقه: كاتالونيا

استان: بارسلونا

واحد پول: يورو (Euro)

نوع برق شهري: 220 ولت/ 50 هرتز

پيش شماره كشور: 34+

پيش شماره شهري: 93

اختلاف ساعت بارسلونا با تهران: دو ساعت و نيم عقب‌تر است.

شماره تماس آتش‌نشاني، اورژانس و آمبولانس: 112

فرودگاه‌ها:‌ فرودگاه ال پارت بارسلونا (Barcelona–El Prat Airport) يا فرودگاه بارسلونا

Important information of the city of Barcelona

نقشه گردشگري بارسلونا

Barcelona tourism map

نقشه مترو بارسلونا

Barcelona metro map

قيمت تور بارسلونا

تور بارسلونا هم مانند همه تورهاي مسافرتي ساير كشورها و تورهاي اروپا داراي شرايط و قواعدي است كه روي هزينه‌هاي سفر به اسپانيا تاثير مستقيم يا غيرمستقيم مي‌گذارد. اولين تاثيرات مستقيم روي قيمت تور بارسلونا قيمت پرواز و هتل مي‌باشد كه مستقيما باعث افزايش هزينه‌هاي گشت و گذار در اين شهر مي‌شود. هزينه‌هاي ويزا و ساير موارد را نيز نبايد از قلم انداخت.

ايرلاين‌هايي نظير قطر ايرويز و ماهان اير در مسير تهران به بارسلونا پرواز ارائه مي‌دهند كه مسافران تور بارسلونا متناسب با بودجه و سليقه خود مي‌توانند يكي از آن‌ها را انتخاب كنند. همچنين ايرلاين‌هاي ايبريا، بريتيش، ويولينگ، ايرفرانس، ايزي جت و ايركانادا نيز براي مسافران تور بارسلونا پرواز دارند. بديهي است هر ايرلاين داراي نرخ پروازي مشخصي بوده كه متناسب با كلاس پروازي تغيير مي‌كند. هزينه تور بارسلون با توجه به عوامل گفته شده و ساير موارد بعد از خريد تور نظير وروديه‌‎هاي جاذبه‌هاي گردشگري، ترانسفرها و هزينه وعده‌هاي غذايي روي قيمت تور بارسلونا موثر خواهند بود.

Barcelona tour price

بهترين زمان سفر به بارسلونا

يكي از مهم‌ترين عواملي كه در انتخاب بهترين زمان سفر با تور بارسلونا تاثير داشته همانا نوع آب و هواي اين مقصد گردشگري است. بايد گفت كه اين شهر داراي آب و هواي معتدل مديترانه‌اي بوده كه تابستان‌هاي گرمي را نيز ميزباني مي‌كند. بر همين اساس ماه‌هاي اپريل، مي، سپتامبر و اكتبر جزو بهترين‌ ماه‌هاي سفر با تور بارسلونا هستند كه مسافران هنگام خريد تور اسپانيا خود مي‌بايست به آن دقت كنند. در حقيقت ماه‌هاي مارس، آوريل و مي به عنوان ماه‌هاي بهاري همراه با بادهاي سرد و رگبارهاي باراني، بهترين زمان براي گشت و گذار در تور بارسلونا است.

در مقابل ماه‌هاي ژوئن، ژوئيه و آگوست كه مصادف با فصل تابستان اين شهر بوده داراي آب و هواي آفتابي با گرماي زياد است لذا در اين فصل ممكن است تور بارسلونا خيلي محبوب گردشگران نباشد. البته اين ماه‌ها، مخصوص گشت و گذار در سواحل بارسلونا بوده كه به ويژه براي كساني كه تفريحات ساحلي را ترجيح مي‌دهند، مناسب مي‌باشد. البته كنسرت‌هاي رايگان در فضاي باز بارسلونا نيز باعث جذاب شدن فصل تابستان براي تعدادي از بازديدكنندگان مي‌گردد.

اما فصل پاييز كه ماه‌هاي سپتامبر، اكتبر و نوامبر را شامل مي‌شود نيز باران فراواني را براي اين شهر به ارمغان مي‌آرود كه به هنگام سفر با تور بارسلونا پاييز، مي‌بايست مسافران كت باراني، چتر و چكمه را به همراه داشته باشند هر چند تعدادي از مسافران نيز ممكن است خواهان سفر در اين فصل به بارسلونا نباشند. ماه سپتامبر تقريبا گرم است اما هر چه به سمت نوامبر پيش برود، دماي هوا كاهش يافته و هوا سرد مي‌شود.

فصل زمستان ولي هواي سرد دريا و جشن‌هاي شاد كريسمس را مهمان تور بارسلونا مي‌كند. بارسلون در اين بازه زماني به سرزمين عجايب زمستاني تبديل مي‌شود چرا كه بازارهاي سنتي كريسمس، نور و تزئينات و غذاهاي خوشمزه سنتي، عطر و بويي ديگر به اين شهر مي‌بخشند لذا تور بارسلونا را در اين فصل از دست ندهيد.

The best time to travel to Barcelona

جاذبه‌هاي گردشگري بارسلونا

بارسلونا پايتخت سرزنده و پر جنب و جوش منطقه كاتالونيا، يك شهر ساحلي حيرت‌انگيز و زيبا با يك سبك زندگي آفتابي است. جاي جاي شهر بارسلونا سرشار از هنرها و معماري دوران قرون وسطي بوده كه در تور بارسلونا نيز مورد توجه هر گردشگري قرار مي‌گيرند. يكي از بهترين پيشنهادها براي لذت‌بردن از زيبايي‌ها و ديدني‌هاي اين شهر، پرسه‌زدن و گشت و گذارهاي بي‌هدف و تصادفي در خيابان‌هاي فرعي با كافه‌هاي كوچك در ميدان‌هاي آرام است كه تور بارسلونا را با گوش فرادادن به نواختن ملودي‌هاي گيتار اسپانيايي توسط نوازندگان خياباني، سرشار از شگفتي خواهد كرد. در ادامه به تعدادي از جاذبه‌هاي منحصر به‌فرد و گردشگري بارسلون مي‌پردازيم.

 

 

كليساي د لا ساگرادا فاميليا (Basílica de la Sagrada Família)

اين كليسا كه يكي از عجيب‌ترين كليساهاي اروپا بوده در قسمت شمالي شهر قرار گرفته است. ديدار از اين بناي تاريخي كه داراي 18 برج دوكي‌شكل بوده با ارتفاع زياد خود روي ساختمان‌هاي مجاور تسلط دارد. كليساي د لا ساگرادا فاميليا به عنوان يك اثر تاريخي شگفت‌انگيز در فهرست ميراث جهاني يونسكو ثبت گرديده كه مورد بازديد همه گردشگران تور بارسلونا قرار مي‌گيرد. راز معماري اين شاهكار بي‌نظير از آن جهت است كه معمار معروف كاتالاني دوران مدرن يعني آنتوني گائودي در سال 1883 عهده‌دار طراحي و ساخت اين اثر به سبك نئوگوتيك شد. تور بارسلونا بدون بازديد از اين اثر معماري معروف سوررئاليستي خالي از هيجان خواهد بود كه با خلاقيت معمار آن، در اوج زيبايي ساخته شده است.

Basílica de la Sagrada Família

 

پارك گوئل بارسلونا (Park Güell Barcelona)

پارك گوئل كه از نظر معماري با موزائيك‌هاي رنگارنگ در قالب سمندرها طراحي شده در منطقه گراسيا بارسلونا واقع شده است. پارك شهري گوئل وسعتي بالغ بر 15 هكتار دارد كه در سال 1900 به سفارش يوسبي گوئل و با معماري آنتوني گائودي ساخته شده است. فلسفه معماري اين هنرمند اسپانيايي بر اين بنيان نهاده شده بود كه در طرح‌هاي خود مي‌خواست بر حضور همه‌جانبه خدا در پارك گوئل و معماري‌هاي خود تاكيد كند. تور بارسلونا با ديدن و مشاهده اين پارك، خوش‌آيند و لذت‌بخش‌تر خواهد بود چرا كه معماري خارق‌العاده و رنگارنگ آن بسيار گيراست. البته يكي از مناظر خاص پارك گائودي، موزه كاسا گائودي است كه در حقيقت خانه محل زندگي آنتوني گائودي بوده كه بيست سال آخر عمر خود را در آن گذرانده است لذا حتما در تور بارسلونا از اين بخش پارك هم ديدن كنيد.

Park Güell Barcelona

 

موزه پيكاسو بارسلونا (Picasso Museum Barcelona)

يكي ديگر از جاذبه‌هايي كه در تور بارسلونا بايد در برنامه سفرتان بگنجانيد، موزه پيكاسو است. اين موزه از محبوب‌ترين جاذبه‌هاي توريستي بارسلونا بوده كه در سه طبقه ساخته شده است. همچنين فرصت ديدن 4300 اثر هنري از نقاشي‌هاي پابلو پيكاسو از دوره 1890-1957 را مي‌توانيد در تور بارسلونا موزه پيكاسو خود قرار دهيد. تمامي نقاشي‌هاي پيكاسو به سبك كوبيسم و سورئاليسم هستند كه طرفداران خاص خود را دارند. موزه پيكاسو ارتباط اين نقاش را با شهر بارسلونا نمايان كرده چرا كه دوره‌هاي نوجواني، جواني تا زمان مرگ وي در آن به وضوح ديده مي‌شوند.

Picasso Museum Barcelona

بهترين هتل‌هاي بارسلونا

بارسلونا جز شهرهاي توريستي و پر رفت و آمد اسپانيا و جهان است كه سالانه سيل عظيم گردشگران با تور بارسلونا به آن سرازير مي‌شوند. براي ميزباني از اين مهمانان مي‌بايست اقامتگاه‌ها و هتل‌هاي خوبي در اين شهر ساخته مي‌شد تا بتوانند از آن‌ها پذيرايي كنند. هتل‌هاي بارسلونا در انواع درجات خدمات وجود داشته و مهمانان را هيجان‌زده خواهند كرد. در ادامه به دوتا از هتل‌هاي محبوب در تور بارسلونا اشاره خواهيم كرد.

 

 

هتل دبليو بارسلونا (Hotel W Barcelona)

يكي از هتل‌هاي معروف شهر بارسلونا هتل دبليو بوده كه به دليل نماي بيروني زيبا، بلند و بادباني‌شكل خود شناخته‌شده است. جدا از نماي بيروني و نمادين هتل وجود درياي مديترانه، غذاهاي فوق‌العاده، اسپا، بار روي پشت بام و دو استخر بزرگ، فروشگاه، سرويس اتاق، دربان، واي فاي رايگان همراه با رستوران‌هاي ستاره‌دار و رستوران‌هاي غذاهاي دريايي بر محبوبيت اين هتل در تور بارسلونا افزوده است. هتل مجلل و پنج ستاره دبليو كه بر بلنداي جنوبي‌ترين نقطه ساحلي بارسلونا به طول چهار كيلومتر بنا شده است داراي مناظر و چشم‌اندازهاي بي‌نظير است.

Hotel W Barcelona

 

هتل كازا فوستر (Hotel Casa Fuster)

هتل لوكس و پنج ستاره كازا فوستر در منطقه گراسيا يكي از شيك‌ترين مناطق بارسلونا قرار گرفته است. معماري زيبا و منحصر به‌فرد، تراس پشت بام با چشم‌اندازهاي فوق‌العاده از شهر، استخر روباز، سونا، باشگاه ورزشي و غذاهاي خوشمزه مديترانه‌اي، بار جاز اين هتل باعث شده كه مسافران تور بارسلونا آن را دوست داشته باشند. هتل كازا فوستر يكي از مجلل‌ترين هتل‌هاي بارسلونا است كه با يك معماري مدرنيستي در سال 1908 ساخته شده است. اجراهاي زنده جاز اين هتل در هر پنجشنبه ميعادگاه بسياري از بازديدكنندگان و عاشقان سفر در تور بارسلونا است.

Hotel Casa Fuster

 

منبع : تور بارسلونا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.