تور مادريد

آژانس مسافرتي

تور مادريد

۲۴ بازديد

 

تور مادريد

مادريد (Madrid)، پايتخت و پرجمعيت‌ترين شهر كشور اسپانيا و دومين شهر بزرگ اروپا محسوب مي‌شود. اين شهر در بخش مركزي شبه جزيره ايبري واقع شده و مركز اقتصادي، سياسي و فرهنگي اسپانيا است. شايان ذكر است كه مادريد يك قطب اقتصادي پيشرو در شبه جزيره ايبري و جنوب اروپا است.

تور مادريد با وجود تابستان‌هاي گرم و زمستان‌هاي خنك اين شهر، لذت يك سفر به يادماندني را در خاطره‌ها ثبت خواهد كرد. همچنين ميزباني مقر سازمان جهاني گردشگري، هفته مد، دو باشگاه مشهور فوتبال، مقر آكادمي سلطنتي اسپانيا و … اين شهر را در ذهن بسياري از بازديدكنندگان تور مادريد منحصر به‌فرد جلوه مي‌دهد. زيرساخت‌هاي مدرن در كنار هويت تاريخي خيابان‌ها و وجود جاذبه‌هايي نظير پلازا مايور،كاخ سلطنتي مادريد، خانه اپراي سلطنتي، پارك بوئن رتيرو، ساختمان كتابخانه ملي قرن نوزدهم شامل برخي از آرشيوهاي تاريخي اسپانيا و بسياري از موزه‌هاي ملي از اين شهر مقصدي بي‌نظير براي تور مادريد اسپانيا ساخته است.

مادريد به عنوان آفتاب‌ترين پايتخت اروپايي با تركيبي از سرزندگي به همراه هنر، تاريخ، بوتيك‌ها و مغازه‌ها، نمايش‌هاي فرهنگي، بازارها و طعم‌هاي سنتي نقش مهمي در رشد سفر و گشت و گذار با تور مادريد داشته است.

اين شهر همچنين محل بسياري از دانشگاه‌هاي دولتي و خصوصي بوده و داراي بيش‌ترين جمعيت دانشجويي در سطح كشور اسپانيا است.

Madrid tour

اطلاعات مهم شهر مادريد

مادريد، شهري آميخته با سبك‌هاي متضاد بوده كه دوره‌هاي مختلفي از تغيير و توسعه را در خود جاي داده است. مراكز قديمي با خيابان‌هاي كوچك و پر پي و خم در كنار پلازا مايور باشكوه به همراه بناهاي شگفت‌انگيز نئوكلاسيك و بلوارهاي بزرگ طراحي شده از سوي معماران معروف، نمايي از اين پارادوكس ساختاري را در معرض ديد مسافران تور مادريد قرار مي‌دهد. همچنين قرار گرفتن ساختمان‌هاي اداري مدرن در مركز و ساير ساختمان‌هاي بزرگ در حومه نمونه‌اي از رشد و توسعه امروزي را به بازديدكنندگان تور مادريد ارائه مي‌دهد. بنابراين براي هر نوع گردشگري در اين شهر جاذبه وجود دارد تا آن‌ها را به تعجب و حيرت وا دارد.

پايتخت اسپانيا از ديرباز در حوزه صنعت موفق عمل كرده و از نظر صنايع خدماتي نيز حدود چهار پنجم اشتغال در مادريد به بخش خدماتي اختصاص دارد كه گردشگري نيز به عنوان يك صنعت خدماتي در آن نقش منحصر‌ به‌فردي دارد. تور مادريد متناسب با همين عوامل، توانسته به يكي از تورهاي خارجي مورد علاقه مردم ساير كشورها تبديل شود. در ادامه به بخشي از اطلاعات مهم و ضروري مادريد اشاره مي‌كنيم.

زبان رسمي: اسپانيايي

منطقه: شبه جزيره ايبري

استان: مادريد

واحد پول: يورو (Euro)

نوع برق شهري: 220 ولت/ 50 هرتز

پيش شماره كشور: 34+

پيش شماره شهري: 91

اختلاف ساعت مادريد با تهران: دو ساعت و نيم عقب‌تر است.

شماره تماس آتش‌نشاني، اورژانس و آمبولانس: 112

فرودگاه‌ها:‌ فرودگاه مادريد – باراخاس (Aeropuerto de Madrid-Barajas)

Important information about the city of Madrid

نقشه گردشگري مادريد

Madrid tourism map

نقشه مترو مادريد

Madrid metro map

قيمت تور مادريد

مهم‌ترين عاملي كه مي‌تواند قيمت تور مادريد افزايش يا كاهش دهد، قيمت بليط هواپيما و ايرلاين مربوطه است. براي نمونه اگر قصد سفري مقرون به‌صرفه را به مادريد داريد لذا رزرو پرواز در ماه‌هاي ژانويه تا اول آوريل، بيست و سه آوريل تا سيزده مه و از يك اكتبر تا شانزده دسامبر انجام دهيد و اگر خواهان قيمت تور مادريد ارزان‌تري هستيد پيشنهاد مي‌كنيم از اواسط نوامبر يا نيمه دوم آبان‌ماه براي سفرتان اقدام كنيد.

يكي ديگر از بخش‌هايي كه روي قيمت تور مادريد بسيار تاثيرگذار است نوع هتل و درجه آن در ارائه خدمات است. به صورت كلي براي تورهاي اروپايي مي‌بايست هتل چهار ستاره به بالا را در نظر بگيريد چرا كه هتل‌هاي دو و سه ستاره از كيفيت خوبي برخوردار نيستند و لذا تجربه تور مادريد را براي‌تان ناخوشايند خواهد كرد. البته بسته به سليقه مسافران ممكن است گرفتن خانه اجاره‌اي يا آپارتمان خصوصي هم گزينه خوبي باشد كه مي‌بايست مد نظر قرار داد. بايد يادآوري كه اين خانه‌ها و آپارتمان‌ها بيش‌تر مناسب بگ‌پكرها است.

هر چند كه مادريد پايتخت كشور اسپانيا بوده و ممكن است گران‌قيمت باشد ولي مي‌توانيد با در نظر گرفتن گزينه‌هاي ذكرشده و گزينه‌هايي كه در ادامه مي‌آيند تا حدود زيادي قيمت تور مادريد را كاهش دهيد. گزينه‌هاي همچون استفاده از حمل و نقل عمومي مانند مترو و اتوبوس به جاي تاكسي، خودداري از اقامت در قلب و مركز شهر، انتخاب هتل در نزديكي وسايل حمل و نقل عمومي، رزروكردن تور يا گشت و گذار از مدتي قبل، ديدن جاذبه‌هاي گردشگري در روزهاي با وروديه رايگان و خريد كارت مادريد مي‌توانند گزينه‌هاي مقرون به‌صرفه‌اي براي لذت‌بردن از تور مادريد باشد.

Madrid tour price

بهترين زمان سفر به مادريد

ماه‌هاي سپتامبر تا نوامبر (پاييز) بهترين زمان براي سفر با تور مادريد بوده چرا كه دماي هوا رو به كاهش مي‌رود ولي شهر همچنان گردشگر دارد. اگر جزو آن دسته از مسافراني هستيد كه آب و هواي گرم را ترجيح مي‌دهيد توصيه ما اين است كه تور مادريد خود را براي ماه‌هاي مي و ژوئن، رزرو نماييد. مادريد نيز مانند بسياري از مقاصد اروپايي داراي گرم‌ترين ماه‌هاي سال هست كه به ويژه ماه‌هاي جولاي و آگوست بالاترين درجه دما را دارند كه جزو شلوغ‌ترين ماه‌ها، براي تور مادريد نيز هستند. زمستان‌ها هم كمي باران مي‌بارد و فعاليت‌هاي گردشگري فضاي باز كم‌تر ولي قيمت هتل‌ها بسيار مناسب مي‌باشد اما با نزديك‌شدن به ايام كريسمس و سال نو دوباره قيمت هتل و اقامتگاه‌ها براي تور مادريد افزايش مي‌يابد.

متناسب با مطالبي كه گفته شد بايد بگوييم كه فصل بهار و پاييز بهترين فصل براي سفر يا خريد تور مادريد است چرا كه جمعيت گردشگران كم‌تر و قيمت‌ها پايين‌تر مي‎‌باشد. در اين فصل هوا نيز بسيار معتدل بوده كه روحيه شادابي به گردشگران خواهد داد. اما اگر به دنبال قيمت تور مادريد پايين‌تري هستيد ايام بعد از تعطيلات و به ويژه ماه‌هاي ژانويه و فوريه بهترين زمان براي بازديد از اين مقصد گردشگري است.

The best time to travel to Madrid

جاذبه‌هاي گردشگري مادريد

مادريد، يك شهر سرزنده و سرشار از جاذبه‌هاي فرهنگي به عنوان يك كلان‌شهر مدرن، هويت واقعي اسپانيا را به رخ مي‌كشد. تور مادريد با وجود خيابان‌هاي وسيع پر از ترافيك و پارك‌هاي زيبا در اطراف آن‌ها، بناهاي تاريخي و موزه‌هاي هنري نظير موزه كلاس جهاني پرادو در برگيرنده شاهكارهاي دوران طلايي اسپانيا و كاخ سلطنتي قرن هجدهم، باغ‌هاي دل‌پذير و ميدان‌هاي عمومي براي مسافران مهيج خواهد بود. در ادامه به تعدادي از اين جاذبه‌ها براي برنامه‌ريزي بازديدتان در تور مادريد اشاره خواهيم كرد.

 

موزه ملي دل پرادو (Museo Nacional del Prado)

يكي از جاذبه‌هاي معروف و موزه با كلاس جهاني در تور مادريد، موزه ملي دل پرادو بوده كه تعداد 8000 نقاشي و 700 مجسمه را در خود جاي داده است. شاهكارهاي نقاشي و هنري معروفي در اين موزه وجود دارند كه با آثار معروف موزه لوور فرانسه رقابت مي‌كنند. موزه ملي دل پرادو جذابيت فراواني براي ديدن در تور مادريد در گردشگران به وجود مي‌آورد چرا كه آثار خود را در صد اتاق و در سه طبقه در معرض نمايش مي‌گذارد. بزرگ‌ترين مجموعه نفيس اين موزه، نقاشي‌هاي اسپانيايي از قرن 12 تا اوايل قرن 19 بوده كه از هنرمند معروف فرانسيسكو دي گويا، 140 اثر نقاشي به نمايش گذاشته مي‌شود. از ديگر بخش‌هايي كه تور مادريد موزه دل پرادو را سرشار از هيجان خواهد كرد فضاي نمايشگاهي موزه دل پرادو شامل بنايي معاصر و صومعه قرن شانزدهم است.

Museo Nacional del Prado

 

پارك بوئن رتيرو و قصر كريستال (Buen Retiro Park and the Crystal Palace)

پارك بوئن رتيرو در حقيقت دهكده‌اي از آرامش در دل مادريد است كه براي فرار از شلوغي‌هاي شهر جاي دنجي مي‌باشد. تور مادريد به مقصد اين پارك بسيار حيرت‌انگيز خواهد بود چرا كه وسعتي بالغ بر 125 هكتار داشته و بيش از 15000 درخت در آن وجود دارد. اين پارك تاريخي براي كنت دوك اوليوارس در قرن هفدهم ساخته شده كه داراي محوطه‌اي زيبا، مسيرهاي پردرخت و باغ‌هاي متنوع است. پارك دل رتيرو تا قرن نوزدهم متعلق به خاندان سلطنتي اسپانيا بوده و بعدها به يك پارك عمومي تبديل شد تا مورد بازديد مسافران در تور مادريد قرار بگيرد.

قصر كريستان نيز كه در سال 1887 ساخته شده يك كاخ پر زرق و برق از چدن و شيشه است كه براي بازديدكنندگان تور مادريد، نمايشگاه‌هايي از هنر معاصر را در معرض نمايش مي‌گذارد. اين قصر داراي چشم‌انداز به چشمه‌اي زيبا و استخري انعكاسي است.

Buen Retiro Park and the Crystal Palace

 

باغ و كاخ سلطنتي (Royal Palace and Gardens)

كاخ باشكوه سلطنتي اسپانيا در حقيقت نسخه اسپانيايي كاخ ورساي فرانسه بوده به شكلي بي‌نظير طراحي و معماري شده است. اين كاخ بر خلاف ورساي كه هم‌اكنون فقط يك موزه است، هنوز محل اقامت رسمي پادشاه اسپانيا بوده كه مورد بازديد بسياري از مسافران تور مادريد قرار مي‌گيرد و لذا براي رويدادهاي رسمي دولتي نيز از آن استفاده مي‌كنند. كاخ سلطنتي اسپانيا توسط فيليپ پنجم و در قرن هجدهم ساخته شده كه نماي زيباي آن به سبك معماري نئوكلاسيك از گرانيت و سنگ سفيد كولمنار طراحي شده است. از مهم‌ترين بخش‌هاي اين كاخ مي‌توان به آپارتمان‌هاي شاه چارلز سوم، سالن دل ترونو با نقاشي‌هاي ديواري تيپونو، آينه‌ها، مبلمان و لوسترهاي ارزشمند، عظمت سلطنت اسپانيا را به رخ مسافران در تور مادريد مي‌كشد.

Royal Palace and Gardens

بهترين هتل‌هاي مادريد

بهترين هتل يا اقامتگاه در تور مادريد ممكن است از نظر هر گردشگر متفاوت باشد چرا كه شايد مسافراني باشند كه متناسب با قيمت، بهترين را انتخاب كنند و تعدادي هم از نظر كيفيت و خدمات. به هر حال ما اينجا هستيم تا بتوانيم به هر نوع سليقه‌اي پاسخ درخور بدهيم. در ادامه به دوتا از بهترين هتل‌هاي مادريد خواهيم پرداخت.

 

هتل وستين پالاس (Westin Palace Hotel)

يكي از بهترين هتل‌هاي اين شهر كه مسافران تور مادريد در آن اقامت مي‌كنند هتل وستين پالاس است. اين هتل با ايده‌اي بسيار هوشمندانه توسط آلفونسو سيزدهم پيش از جنگ جهاني اول و رو به فواره‌هاي پلازا نپتونو و يكي از موزه‌هاي هنري بزرگ جهان يعني ال پرادو ساخته شده است. اين هتل كه در مركز شهر مادريد قرار گرفته داراي دسترسي بسيار عالي به جاذبه‌هاي تاريخي و گردشگري است به همين دليل در تور مادريد درصد بالايي از مهمانان را ميزباني مي‌كند. از معماري خاص اين هتل بايد به گنبد شيشه‌اي كه در لابي دارد اشاره كرد كه داراي شيشه‌هاي رنگارنگ و يك لوستر در مركز مي‌باشد. اتاق‌هاي هتل وستين هم بسيار مجهز و شيك و امروزي هستند و از امكاناتي نظير تلويزيون، سيستم تهويه و اينترنت واي فاي برخوردارند. اين هتل پنج ستاره بوده و 470 اتاق براي پذيرايي از مهمانان در تور مادريد دارد.

Westin Palace Hotel

 

هتل يورواستارز مادريد تاور (Eurostars Madrid Tower)

هتل ديگري كه ما در تور مادريد به مسافران و گردشگران پيشنهاد مي‌كنيم هتل يورواستارز مادريد تاور است. اين هتل پنج ستاره لوكس داراي 473 اتاق بوده كه معماران در آن از آخرين متدها و تجهيزات روز دنيا استفاده كرده‌اند. دسترسي خوب هتل يورواستارز به وسايل حمل و نقل عمومي سبب محبوبيت اين هتل در تورهاي اسپانيا و تور مادريد شده است. امكاناتي نظير اينترنت واي فاي، پاركينگ، مركز بدنسازي، سونا، جكوزي، اتاق‌هاي خانوادگي، خدمات ماساژ و هر آنچه براي يك هتل لاكچري لازم باشد، برخوردار است.

Eurostars Madrid Tower

 

منبع : تور مادريد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.