تور ايتاليا

آژانس مسافرتي

تور ايتاليا

۲۳ بازديد

 

 

تور ايتاليا

كشور ايتاليا شبيه چكمه‌اي در ميان درياي آدرياتيك و درياي مديترانه قرار گرفته و با 303.323 كيلومتر مربع (كمتر از يك پنجم مساحت ايران) در رده هفتادمين كشور وسيع جهان قرار دارد. در سفر با تور ايتاليا مي‌توانيد از شمال، سوئيس و اتريش، در شرق، اسلووني و درياي آدرياتيك، در جنوب، درياي مديترانه در غرب، فرانسه و نيز درياي مديترانه را در همسايگي اين كشور ببينيد. كشورهاي واتيكان (Vatican) در شهر رم، سان مارينو (Sanmarino) در شرق ايتاليا قرار گرفته كه در توسعه گردشگري با تور اروپا تاثير شگرفي داشته‌اند. همچنين جزاير سيسل (Sicily) و سارديني (Sardinia) از وسيع‌ترين جزاير اين كشور و در غرب اين چكمه زيبا واقع شده‌اند كه سيل گردشگران را به سوي خود فرا مي‌خواند. ايتاليا از آب و هواي مديترانه‌اي در مركز و آلپي در شمال و گرم و خشك در جنوب برخوردار بوده و ميانگين درجه حرارت ايتاليا به طور متوسط از 11 تا 19 درجه سانتيگراد است.

ايتاليا با آب و هواي مطبوع، دلپذير و متنوع، زيبايي هاي هنري، طبيعي و باستاني و نيز فعاليت‌هاي فرهنگي به سرزميني مناسب براي رشد صنعت توريسم تبديل شده است. از آنجا كه اين صنعت براي اقتصاد ملي از اهميت زيادي برخوردار بوده لذا دولت ايتاليا هر ساله ظرفيت اسكان و امكانات براي جهانگردان را چه از لحاظ كميت و نيز كيفيت را در سفر به ايتاليا افزايش مي دهد؛ چرا كه صنعت توريسم شش درصد از توليد ناخالص ملي اين كشور را شامل مي‌شود.

Italy tour

نقشه گردشگري ايتاليا

Italy tourism map

اطلاعات مهم كشور ايتاليا

 

براي داشتن يك سفر خوب با تور ايتاليا داشتن اطلاعات مهم اين كشور ضروري مي‌باشد. طبق آمار سال 2007، كشور ايتاليا با 58,133,509 نفر جمعيت در رده بيست و سومين كشور جهان و چهارمين كشور پرجمعيت در اتحاديه اروپا پس از آلمان، فرانسه و انگلستان قرار دارد. جمعيت ساكن در ايتاليا شامل: 45/95 درصد ايتاليايي، 15/1 درصد اروپاي شرقي، 82/0 درصد عرب، 77/0 درصد آسيايي، 41/0 آمريكاي جنوبي، 36/0 درصد آفريقايي، 6/0 درصد آلبانيايي و 44/0 درصد از ديگر كشورها مي باشد. رم و ميلان پرجمعيت‌ترين شهرهاي ايتاليا و بسيار ديدني در مسافرت با تور ايتاليا هستند. سه منطقه لومباردي، كامپانيا و لاتزيو از پرجمعيت‌ترين مناطق اين كشور محسوب مي‌شوند. همچنين از نظر دين و مذهب اين كشور در مقايسه با ديگر كشورهاي اروپايي، مذهب در ايتاليا از اهميت و نفوذ بيشتري برخوردار است. مذهب كاتوليك به عنوان يكي از مذاهب مسيحيت پيوندهاي كهن و استواري با تاريخ و فرهنگ ايتاليا برقرار كرده و كليساي رم قديمي‌ترين كليساي مسيحيت است. كاتوليك‌ها معتقدند كه پطرس قديس، از حواريون عيسي (ع) آن را بنا نهاده است. لذا ديدار از كليساي رم در تور ايتاليا را به همه مسافران و گردشگران توصيه مي‌كنيم. زبان مردم اين كشور ايتاليايي بوده كه برگرفته از زبان لاتين است. غنا و تنوع گويش‌ها و زبان‌هاي محلي ايتاليا، بيش از زبان‌هاي ديگر مردمان لاتين‌زبان كه تور ايتاليا با گرايش زبان‌شناسي را براي محققان اين حوزه مهيا كرده است. ايتاليايي‌ها اصولا هنرمند هستند؛ اين كشور از ادبيات، هنر، شعر، موسيقي و … بسيار غني برخوردار است. اعتقاد آن‌ها به مذهب كاتوليك همواره بر تمامي جنبه‌هاي هنري و فرهنگي اين كشور نفوذ داشته كه از آن كشوري جذاب براي ديدن ساخته است. علاوه بر اين اطلاعات داشتن آگاهي در موارد زير نيز در گردشگري با تور ايتاليا مي‌تواند باعث كيفيت هر چه بهتر سفرشان شود:

نام رسمي: جمهوري ايتاليا (Italian Republic)

نام محلي: ايتاليا (Italia)

نام‌هاي ديگر: رم (نام قديمي)

زبان رسمي: ايتاليايي

پايتخت: رم (Rome)

نوع حكومت: جمهوري چند حزبي با دو مجلس قانون‌گذاري

رئيس حكومت: رئيس جمهور

رئيس دولت: نخست وزير

واحد پول: يورو (Euro)

نوع برق شهري: برق شهري فرانسه با ولتاژ ۲۲۰ ولت از نوع متناوب مي‌باشد.

كد كشور: 39+

شماره‌ اضطراري: 113

Important information about Italy

قيمت تور ايتاليا

 

قيمت تور ايتاليا يكي ديگر از مباحث مهم و مورد نظر مسافران و گردشگران بوده كه مي‌تواند رقابتي و گردشگرپسند باشد. قيمت تمامي تورهاي مسافرتي به عوامل مختلف و اغلب سليقه‌اي بستگي دارد چرا كه انتخاب نوع هتل، تعداد شب‌هاي اقامت، نوع پرواز، خدمات تور و … كاملا مطابق با سليقه مسافران مي‌تواند متغير باشد. پروازها براي تور ايتاليا معمولا هفتگي و به صورت مستقيم و غيرمستقيم با ايرلاين‌هاي مختلف صورت مي‌گيرد كه اين كاملا به مسافران بستگي دارد كدام نوع را انتخاب كنند. اگر مسافران خواهان پرواز مستقيم در تور ايتاليا باشند مي‌بايست از طريق ايرلاين ماهان يا ايران‌اير اقدام كنند كه ماهان به مقصد ميلان و ايران‌اير به مقصد رم پروازها را انجام مي‌دهند. پروازهاي مستقيم نسبت به غيرمستقيم هزينه كمتري را به مسافران تور ايتاليا تحميل خواهد كرد و قيمت تور ايتاليا مقرون‌ به‌صرفه خواهد بود ولي اگر مسافران پروازهاي غيرمستقيم را با ايرلاين‌هاي تركيش و پگاسوس انجام دهند قيمت تور ايتاليا براي آن‌ها مناسب تر خواهد بود به ويژه اگر با پرواز پگاسوس صورت بگيرد. با داشتن اين اطلاعات كاملا واضح است كه خود مسافر مي‌تواند به صورت چشم‌گيري بر قيمت تور خود مديريت داشته باشد و متناسب با قدرت خريد خود آن را انتخاب كند.

تور ايتاليا ارزان

 

همانطور كه پيش‌تر به آن اشاره كرديم ارزان‌بودن يك تور مسافرتي مي‌تواند به عوامل مختلفي بستگي داشته باشد. در تور ايتاليا ارزان نيز بحث مستقيم يا غيرمستقيم بودن پروازها و خارجي يا داخلي‌بودن ايرلاين‌ها مورد نظر است كه اگر پرواز ايتاليا به صورت مستقيم و با ايرلاين ترك پگاسوس باشد و روي يك هتل متوسط رزرو گردد مي‌تواند تور ايتاليا ارزان را به مسافران ارائه دهد. البته كشورهاي اروپايي و به ويژه كشور ايتاليا جزو اتحاديه اروپا بوده لذا براي ورود به اين كشور به ويزاي شينگن نياز هست. اين كاملا واضح است كه مسيرهاي ويزادار هزينه‌اي را بر قيمت تور اضافه مي‌كنند و لذا هر چقدر هم فاكتورهاي ديگر در قيمت تور ايتاليا را مديريت هم بكنيم باز هزينه ويزا آن را گران‌تر خواهد كرد.

ويزاي ايتاليا

 

ايتاليا يكي از كشورهاي اروپايي بوده لذا گردشگران براي سفر با تور ايتاليا مي‌بايست ويزاي ايتاليا يا همان ويزاي شينگن را تهيه نمايند. ويزاي ايتاليا انواع مختلفي را شامل شده كه براي اهداف مسافرتي و گردشگري ويزاي توريستي ايتاليا مورد نياز است. براي گرفتن ويزاي توريستي ايتاليا تنها داشتن گردش حساب بالا و تمكن مالي مسافران كفايت نمي‌كند. لذا مسافران گرامي قبل اقدام به سفر با تور ايتاليا مي‌بايست مدارك لازم شغلي و ملكي و وثايق كافي را براي اخذ ويزاي ايتاليا آماده كرده تا بعد از تحويل آن به آدرس مركز ويزاي سفارت ايتاليا و پروسه انگشت نگاري ظرف مدت حدودا 14 تا 21 روز كاري آن را از كنسولگري ايتاليا دريافت نمايند.

Italian visa

تور ايتاليا لحظه آخري

 

همانطور كه از نام تور لحظه آخري برمي‌آيد سفر با اين دسته از تورها بدون برنامه‌ريزي قبلي صورت مي‌گيرد و مسافران مي‌بايست هميشه آماده سفر باشند. اما بايد توجه داشت كه تور ايتاليا لحظه آخري يكي از موضوعاتي هست كه ممكن است مسافران را مشتاق به مسافرت به اين كشور زيبا كند ولي شايان ذكر است كه تورهاي اروپايي لحظه آخري ندارند. به اين دليل كه مسيرهاي اروپايي نيازمند اخذ ويزا بوده و لذا مسيرهاي ويزادار از تورهاي لحظه آخري محروم هستند. البته در تور ايتاليا اين نكته را بايد مد نظر قرار داد كه پروازها هم به صورت هفتگي صورت مي‌گيرد و جزو مسيرهاي پرتردد محسوب نمي‌شود و از اين جهت نيز يكي ديگر از پيش‌شرط‌هاي تور ايتاليا لحظه آخري حذف مي‌شود.

بهترين زمان سفر با تور ايتاليا

 

ايتاليا يكي از كشورهاي توريستي اروپا بوده كه بسياري از گردشگران براي سفر به آن علاقه‌مند و مشتاق هستند. تور ايتاليا در بيش‌تر ايام سال و به ويژه در ايام تعطيلات يكي از تفريحات شگفت‌انگيز براي مسافران باشد؛ البته داشتن اطلاعات مهم در مورد آب و هوا و ساير فاكتورها لذت سفر با تور ايتاليا را دو چندان خواهد كرد. در ادامه به آب و هواي اين كشور توريستي و جذاب خواهيم پرداخت. كشور ايتاليا از نظر پستي و بلندي و آب و هوا به سه منطقه تقسيم مي شود:

 

منطقه آلپ

 

كوه هاي آلپ در شمال ايتاليا قرار داشته و داراي آب و هواي معتدل كوهستاني است. در اين ناحيه، هرچه از سمت غرب به شرق حركت كنيم، سرماي زمستان شديدتر مي شود. فصل سرماي آن طولاني و تابستاني كوتاه و مرطوب دارد. در آلپ نيز مناطق پوشيده از جنگل است كه اين منطقه اكوتوريست‌ها را از سراسر جهان با تور ايتاليا به سوي خود فرامي‌خواند.

 

 

منطقه جلگه پو

 

تنها جلگه پهناور ايتاليا، جلگه پو (Po) است كه 15 درصد از خاك ايتاليا را در شمال شرقي در بر مي‌گيرد. جلگه پو از دو ناحيه كم‌ارتفاع و پست تشكيل شده است. نواحي كم‌ارتفاع آن از شمال به كوهپايه‌هاي آلپ و از جنوب به كوه‌هاي آپنين متصل مي‌شوند. آب و هواي اين منطقه قاره‌اي بوده، زمستان آن سرد و مه آلود و تابستان آن گرم و باراني است. توجه داشتن به فصل خوش آب و هوا براي مسافرت با تور ايتاليا بسيار مهم است و مسافران مي‌بايست متناسب با علاقه خود بهترين زمان سفر را براي خود انتخاب كنند.

 

منطقه شبه جزيره‌اي و جزيره‌اي

 

اين ناحيه از جنوب جلگه پو آغاز شده و تا جزيره سيسيل ادامه مي‌يابد. كوه‌هاي آپنين كه از شمال به جنوب كشيده شده‌اند، بخش اعظم اين منطقه را پوشانده است.

با توجه به اين سه منطقه آب و هوايي، سفر با تور ايتاليا در پاييز و بهار لذت‌بخش‌تر و زيباتر خواهد بود چرا كه در اين فصول آب و هواي معتدلي در اروپا و كشور ايتاليا وجود دارد.

جاذبه‌هاي گردشگري تور ايتاليا

 

كشور ايتاليا از ديرزمان داراي تاريخ تمدني، هنري، معماري، فرهنگي و ديدني‌هاي فراوان است به همين خاطر به عنوان يك كشور توريست‌پذير و داراي صنعت گردشگري پويا شناخته مي‌شود. اين كشور سرشار از جاذبه‌هاي شگفت‌انگيز گردشگري بوده كه سهمي از صنعت توريسم را با توسعه تور ايتاليا به خود اختصاص داده است. در ادامه با ما همراه باشيد تا به معرفي تعدادي از اين جاذبه‌ها بپردازيم:

 

 

استاديوم كولوسئوم (Colosseum)

 

كولوسئوم (Colosseum) از بزرگ‌ترين جاذبه‌هاي توريستي و بزرگترين آمفي تئاتر و ورزشگاه رم باستان بوده كه مورد بازديد مسافران تور ايتاليا قرار مي‌گيرد. در اين استاديوم، تماشاگران رمي نبرد گلادياتورها و حيوانات وحشي را كه تا سر حد مرگ با هم مبارزه داشتند، تماشا مي كردند.

جايگاه پلكاني‌شكل تماشاچيان بر روي تعداد زيادي طاق از جنس بتون كه اختراع رومي‌ها بود قرار داشت و به جهت صاف و محكم شدن سطح آن، از آجر و سنگ نيز استفاده كردند. در محيط داخلي ورزشگاه ميدان يا محيطي كه مبارزات در آن انجام مي شد، قرار داشت. كف چوبي آن به وسيله ماسه پوشيده شده بود تا خون‌هاي ريخته شده را جذب كند. براي برگزاري مسابقات دريايي پهلواني، ميدان را پر از آب مي‌كردند. در زيرزمين مجموعه‌اي از اطاق، قفس و راهروها كه گلادياتورها و حيوانات قبل از ورود به ميدان، در آنجا نگه‌داري مي‌شدند، وجود داشت. بالابرهايي كه قفس‌هاي دربسته حيوانات را به بالا و داخل ميدان منتقل مي‌كردند، به وسيله قرقره كار مي‌كردند. در حال حاضر تنها يك سوم از بناي اين ساختمان باقي مانده است. آخرين مبارزه انجام شده در آن به سال پانصد و بيست و سه بعد از ميلاد باز مي‌گردد. ديدن و شنيدن داستان‌هاي مربوط به اين استاديوم در تور ايتاليا، بسياري از مسافران را متحير كرده و به وجد خواهد آورد.

Colosseum Stadium

كليساي جامع سانتا ماريا دل فيوره (Santa maria del fiore)

 

شهر فلورانس ايتاليا پوشيده از برج ها و كليساهاي تاريخي بوده كه مشهورترين آن‌ها كليساي جامع سانتا ماريادل فيوره (Santa maria del fiore) است. كليساي جامع فلورانس از نشانه هاي پيشرفت فلورانس است و در سفر با تور ايتاليا نبايد از ديدن آن غافل شد.

اين كليسا در قرن سيزدهم ساخته شد؛ اما طراحان قرن سيزدهم كليساي جامع فلورانس، نتوانستند محاسبات ساخت گنبدي با قدرت كافي براي پوشش منطقه وسيع مركز آن، كه حدود 42 متر بود را انجام دهند، تا اين كه معماري آن به نام فيليپوبرنه لسكي (Filipo Brunelleschi) درسال 1420 راه‌ حل اين مشكل را پيدا كرد.

او ساختماني را طراحي كرد كه خود بنا و سنگيني بار سقف را تحمل كند. گنبد هشت ضلعي از حلقه‌هاي افقي آجري و سنگي تشكيل مي‌شد. برآمدگي هاي ماسه سنگي و هلالي روي گنبد، آن را محكم‌تر مي‌كرد.

Cathedral of Santa Maria del Fiore

 

كليساي جامع دومو (Duomo)

 

در بخش بازديد از جاذبه‌هاي تور ايتاليا از ميدان اصلي شهر ميلان جا نمانيدكه پياتزادل دومو (Piazza del Duomo) نام داشته و به دومو يا كليساي جامع ختم مي شود. دومو ساختماني از مرمر سفيد با سبك گوتيك است كه در سال1386 ميلادي پايه گذاري و در سال 1965 تكميل شده است. كليساي جامع ميلان يكي از بزرگ‌ترين كليساهاي جهان است. در درون اين كليسا كارهاي هنري فراواني وجود داشته كه يكي از آن‌ها مقدس‌ترين اثر ميخي است كه گفته مي‌شود از صليب مسيح به جاي مانده است. زيبايي‌هاي هنري اين كليسا گردشگران تور ايتاليا را در موجي از هيجان و بهت فرو خواهد برد.

 

شهر ونيز (Venezia يا Venice)

 

ونيز با تلفظ ايتاليايي ونيزيا (Venezia)بندري در ناحيه ونتو (Veneto) مركز ايالت ونيز با 269780 نفر جمعيت (سال 2006) در شمال شرق ايتاليا قرار دارد. شهر ونيز بر روي يكصد و بيست جزيره واقع شده كه توسط صد و هفتاد و هفت كانال در تالاب‌هاي دهانه رود پو و پياو (Piave) در شمال درياي آدرياتيك شكل گرفته است. آب و هواي ونيز مديترانه‌اي و معتدل بوده كه سبب جذب مسافران تور ايتاليا به اين شهر شده است. حداكثر دما در جولاي (تير) با متوسط 28 درجه و حداقل دما در ژانويه با متوسط 1- درجه سانتيگراد است. بارندگي در تمام طول سال وجود داشته و متوسط ساليانه آن 800 ميلي‌متر است.

به لحاظ نقش تاريخي كشتيراني و تجارت اين شهر به عنوان ملكه آدرياتيك شناخته شده است. ونيز توسط بزرگراه‌ها و راه آهن به سرزمين اصلي متصل مي‌شود و گردشگران را در تور ايتاليا هيجان‌زده مي‌كند.

City of Venice

 

منبع : تور ايتاليا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.