تور رم

آژانس مسافرتي

تور رم

۲۷ بازديد

 

تور رم

رم (Rome) با تاريخ بي‌نظير و باشكوه خود سومين شهر پربازديد اروپا و چهاردهم در جهان بوده كه گردشگران با تور رم به ديدار مكان‌هاي باستاني و بناهاي تاريخي آن مي‌روند. شهر رم توسط دوقلوهاي رموس و رومولوس در سال 753 قبل از ميلاد بر روي هفت تپه به نام‌هاي تپه پلاتين، كاپيتولين، آونتين، كيليان، كويرينال، اسكولين و ويمينال بنا شده است. خاطره گشت و گذار با تور رم در كولوسئوم مسافران را به حال و هواي جنگيدن گلادياتورها و تشويق‌شدن توسط جمعيت حاضر در آنجا خواهد برد. تجربه ديدار مسافران در تور رم از سيرك ماكسيموس آن‌ها را در نوستالژي برخورد ارابه‌ها با يكديگر براي برنده شدن در مسابقه فرو خواهد برد.

رم كه در بخش مركزي شبه جزيره ايتاليا و در منطقه لاتزيو قرار گرفته از رودخانه تيبر و درياي تيرنين 24 كيلومتر فاصله دارد. سفر با تور رم در واقع سفر به پايتخت يك امپراطوري باستاني بوده كه مركز معنوي كليساي كاتوليك رومي نيز بوده و هست. شهر رم به عنوان پايتخت ايتاليا توانسته است ابهت تاريخي خود را اكنون حفظ كند. روميان باستان از شهر رم با عنوان «شهر ابدي» ياد كرده‌اند چرا كه به اعتقاد آن‌ها مهم نبود در كل جهان چه اتفاقي خواهد افتاد، لذا شهر رم هميشه پابرجا خواهد ماند.

ايالت كوچك واتيكان با 44 هكتار مساحت با كليسا و ميدان سنت پيتر در رم قرار گرفته كه رئيس دولت آن پاپ است. بسياري از بازديدكنندگان در تور رم به شهر واتيكان مي‌روند تا از كليساي سيستين و موزه‌هاي واتيكان ديدن كنند.

Rome tour

اطلاعات مهم شهر رم

شهر يا كمون رم توسط شوراي اشتراكي با يك ارگان اجرايي و يك شهردار اداره مي‌شود. ديدار از رم به عنوان يك موزه غول‌پيكر كه نگهدارنده ساختمان‌هاي دوره رم باستان است در تور رم به شور و شعف گردشگران خواهد انجاميد. رم با داشتن 900 كليسا، نمايندگي شايسته مذهب كاتوليك را به دوش داشته كه هيچ شهري در جهان نتوانسته است اين نقش را داشته باشد. هفت كليساي زيارتي و چهار كليساي پاپي كه با آثاري از هنرمنداني چون برنيني، كاراواجو، رافائل و ميكل آنژ تزئين شده‌اند به مسافران تور رم لذتي دوچندان خواهد داد. رم يك كلان‌شهر شلوغ بوده و لذا مناظر و حفاري‌هاي رومي، واتيكان، كليساهاي زيبا، محله‌هاي هيجان‌انگيز و سرگرم‌كننده مانند تراستور، فواره‌هاي زيبا همچون فواره تروي، فروشگاه‌هاي مد روز و چشم‌انداز پله‌هاي رومانتيك اسپانيايي در كنار هم از مهمانان تور رم به بهترين شكل پذيرايي مي‌كنند. رم، پايتخت خونگرم ايتاليا با تركيب شگفت‌انگيزي از ويرانه‌هاي ترسناك، زندگي خياباني پر جنب و جوش و هنرهاي مهيب يكي از كاريزماتيك‌ترين و رمانتيك‌ترين شهرهاي جهان از ديدگاه گردشگران تور رم به شمار مي‌آيد. كم‌تر شهري در جهان هست كه بتواند با ميراث هنري رم رقابت كند چرا كه نقش‌آفريني خلاقانه و گسترده اين شهر در تحولات بزرگ هنر غربي به وضوح ديده مي‌شود. تور رم با وجود گنجينه‌هاي گران‌بها نظير مجسمه‌هاي باستاني زينت‌بخش موزه‌هاي مشهور جهان، نقاشي‌هاي ديواري رنسانس نقش‌بسته بر كليساها، موزاييك‌هاي بيزانسي يا نمادهاي باروك در كنار ميدان‌هاي قرون وسطايي بازديدكنندگان را به اوج هنر دوره‌هاي باستان رم خواهند برد. در ادامه به چكيده‌اي از مهم‌ترين اطلاعات مورد نياز گردشگران در تور رم خواهيم پرداخت.

زبان رسمي: ايتاليايي

زبان‌هاي ديگر: يوناني و گويش‌هاي مختلف ايتاليايي

واحد پول: يورو (Euro)

نوع برق شهري: 230 ولت/ 50 هرتز

پيش شماره كشور: 39+

پيش شماره شهري: 06

اختلاف ساعت رم با تهران: دو ساعت و نيم عقب‌تر است.

شماره تماس پليس: 112

شماره تماس آتش‌نشاني: 115

شماره تماس اورژانس: 113

فرودگاه‌ها:‌ فرودگاه لئوناردو داوينچي- فيوميچينو (Aeroporto Leonardo da Vinci di Fiumicino)

 

Important information of the city of Rome

نقشه گردشگري رم

Rome tourism map

قيمت تور رم

تور ايتاليا به مقصد رم مي‌تواند يكي از شگفت‌انگيزترين تورها باشد به ويژه اگر باعث رضايت و آرامش خاطر گردشگران شود. در حقيقت رزرو و خريداري تور خارجي با تمركز بر رم يكي از علايق مسافران و بازديدكنندگان از هر نوع سليقه و هر قشري بوده و به ويژه تور رم مورد توجه گردشگران فرهنگي و دوست‌داران تاريخ باستاني قرار مي‌گيرد. ممكن است تورهاي ديگري نيز مانند تور ميلان، تور ونيز يا تور فلورانس نيز براي گردشگران تور مسافرتي ايتاليا جذاب باشد ولي سفر به يكي از حيرت‌انگيزترين پايتخت‌هاي اروپايي مي‌تواند سرشار از هيجان و شگفتي باشد. لذا قيمت تور رم نيز متناسب با تقاضاي آن متفاوت خواهد بود به طوري كه هر چقدر علاقه‌مندان به شركت در اين تور بيش‌تر باشند يا اگر فصل پيك گردشگري اين مقصد باشد قيمت تور رم مي‌تواند تا حدود زيادي افزايش يابد. همان‌طور در مورد نوع ايرلاين‌ها، خدمات تور و هتل انتخابي نيز اين امر صدق مي‌كند چنانچه براي سفر با تور رم يكي از ايرلاين‌هاي تركيش يا پگاسوس را انتخاب كنيد مشخصا مي‌توانيد هزينه سفرتان را به‌صرفه‌تر كنيد يا اگر انتخاب‌تان يك هتل سه تا چهار ستاره باشد باز روي قيمت تور رم تاثير مستقيم خواهد داشت و چه بسا باعث به‌صرفه شدن هزينه‌ها شود. اگر جزو آن دسته از مسافراني هستيد كه با پرواز مستقيم يك ايرلاين ايراني نظير ايران‌اير تصميم به خريد تور رم گرفته باشيد بايد بگوييم كه نسبت به ايرلاين خارجي قيمت پايين‌تري خواهد داشت. البته متناسب با اينكه چه نوع خدماتي را دريافت كنيد نيز هزينه تور رم متفاوت خواهد بود براي نمونه اگر يك گشت روزانه براي بازديد از آثار تاريخي رم در خدمات تورتان باشد به احتمال زياد وروديه‌هاي آن‌ها باعث افزايش قيمت تور رم شوند.

Rome tour price

بهترين زمان سفر به رم

شايد از نظر هر گردشگر يا مسافر بهترين زمان سفر به رم متفاوت باشد و لذا اين امري نسبي و كاملا سليقه‌اي مي‌باشد. اما بسته به اينكه هدف‌تان از سفر با تور رم چه خواهد بود مي‌توانيد بهترين زمان را نيز براي سفرتان انتخاب كنيد. اگر هدف‌تان بازديد از موزه‌ها، آثار باستاني و تاريخي اين شهر باشد حتما بايد در فصولي اقدام به مسافرت با تور رم بكنيد كه بتوانيد در كمال آرامش و در شرايط آب و هوايي معتدل از گشت و گذارتان لذت ببريد. در حقيقت مي‌توان گفت كه فصل‌هاي بهار و تابستان از بهترين فصل‌هاي سفر به رم است چرا كه آب و هواي آن بسيار معتدل و مطلوب گردشگران است. اما از آنجا كه در اين فصل‌ها، توريست‌هاي زيادي به اين شهر سفر مي‌كنند به همين خاطر قيمت تور رم نيز به همان نسبت افزايش خواهد يافت. در مقابل اگر بخواهيد در فصل پاييز و زمستان به ويژه از اواسط آذر تا اواسط اسفند به اين مقصد توريستي سفر كنيد بايد بگوييم كه در اين بازه زماني هوا بسيار سرد و با بارش باران و برف همراه خواهد بود ولي در عوض قيمت تور رم ارزان‌تر از ساير زمان‌ها خواهد بود. اگر جزو افراد گرمايي هستيد و گشت و گذار در آب و هواي سرد مطلوب شما هست لذا پيشنهاد مي‌كنيم تور رم پاييز و زمستان را خريداري كنيد.

The best time to travel to Rome

جاذبه‌هاي گردشگري رم

دنيايي از هنر، تاريخ و فلسفه در مهد تاريخ باستاني يعني شهر رم نهفته است. گوشه گوشه‌ي اين شهر بي‌نظير، سرشار از ابهت و عظمت بوده كه هر گردشگري را مشتاق مي‌كند كه در كوچه پس‌كوچه‌هاي رم به تفريح و خوشي بپردازد. تركيب باشكوه سنت و مدرنيته و خيابان‌هاي گيرا پر از كافه‌ها و بارها از رم يك مقصد جذاب براي گردشگران ساخته است و به تور رم، محبوبيت بخشيده است. علاوه بر اين، معماري رومي به خصوص در سبك‌هاي كلاسيك تا معماري فاشيستي دوره موسوليني و معماري رنسانسي تا سبك باروك و نئوكلاسيك به مسافران براي سفر با تور رم انرژي بيش‌تري داده است. در ادامه به تعدادي از اين جاذبه‌ها خواهيم پرداخت.

 

كولوسئوم (Colosseum)

جاذبه شماره يك در تور رم، كولوسئوم است كه از آمفي‌تئاترهاي بزرگ با گنجايش 65000 تماشاگر در دوران امپراطوري روم باستان بوده است. جنگ‌هاي تن به تن گلادياتورها تصوير هيجان و شعف تماشاگران به هنگام شروع مسابقات بين آن‌ها را ذهن متبلور مي‌كند. غرفه‌ها، محوطه و فضاهاي زيرزميني كولوسئوم از مهم‌ترين بخش‌هاي ديدني اين آمفي‌تئاتر محسوب شده كه بازديدكنندگان در تور رم به ديدار آن‌ها مي‌روند. جالب است بدانيد كه اين جاذبه گردشگري داراي بازديدكنندگان فراواني بوده لذا اگر در سفرتان قصد بازديد از آن را داريد حتما بيلط آن را از قبل رزرو كنيد.

Colosseum

 

فواره تروي (Trevi Fountain)

يكي ديگر از زيباترين جاذبه‌هاي شهر رم، فواره تروي بوده كه سالانه مسافران زيادي با تور رم از آن ديدن مي‌كنند. فواره باروك يا فوره فونتانا دي تروي در قرن هجدهم ساخته شده كه در ميداني به همين نام در شهر رم جاي گرفته است. اين يادبود و بناي تاريخي كهن، نپتون يا همان خداي دريا را روي ارابه خود نشان مي‌دهد. هيچ كدام از گشت و گذارها و يا تور رم بدون پرتاب كردن سكه در فواره تروي كامل نخواهد بود. چرا كه پرتاب سكه بدان معناست كه فردي كه سكه را پرتاپ كرده، يك روز دوباره به رم ايتاليا برخواهد گشت.

Trevi Fountain

 

منبع : تور رم

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.