تور ونيز

آژانس مسافرتي

تور ونيز

۴۰ بازديد

 

تور ونيز

ونيز (Venice/ Venezia) پايتخت منطقه ونتو و يكي از شهرهاي شمال شرقي ايتاليا است. جالب است در سفر با تور ونيز بدانيد كه اين شهر روي 118 جزيره كوچك ساخته شده و توسط كانال‌هاي متعددي از يكديگر جدا مي‌شود و با 400 پل به هم متصل مي‌شوند. مسافران در تور ونيز از بسياري از اين كانال‌ها و پل‌ها ديدن مي‌كنند چرا كه بخشي از هويت گردشگري اين شهر شده‌اند. جزاير شهر ونيز در يك تالاب كم‌عمق واقع شده كه به واسطه يك خليج بين دهانه‌هاي رودخانه‌هاي پو و پياو محصور شده است. شهر جزيره‌اي و تاريخي ونيز در قرن دهم پيش از ميلاد محل سكونت مردم ونتي بوده لذا نام اين شهر از آن گرفته شده است. يكي از هيجانات تور ونيز گشت و گذار در جاي جاي اين شهر بوده چرا كه با تاريخي پر فراز و نشيب به غناي تاريخي خود جامه عمل پوشانده است. ونيز از نظر تاريخي پايتخت جمهوري ونيز بوده كه حدود هزار سال دوام داشته است. كساني كه در تور ونيز خواهان ديدن تاريخ قرون وسطي، رنسانس و جنگ‌هاي صليبي هستند بايد حتما سفري به اين شهر داشته باشند. در واقع تور ونيز مسافرت به هزارتوي يك قدرت دريايي و مالي بزرگ قرون وسطي و رنسانس بوده كه از قرن سيزدهم تا قرن هفدهم نيز يك مركز مهم بازرگاني براي غلات، ادويه و به ويژه ابريشم بوده است. اوج شكوه قدرت اقتصادي و بازرگاني ونيز در قرن چهاردهم بوده كه اين شهر تاريخي را به يك شهر ثروتمند تبديل كرد.

ونيز براي قرن‌هاي متوالي داراي سرزمين‌هايي در امتداد درياي آدرياتيك و داخل شبه جزيره ايتاليا بوده كه همين امر موجب تاثير مستقيم و قابل توجه ونيزيا روي فرهنگ و معماري شده است. تور ونيز ايتاليا يكي از تورهاي به يادماندني در تاريخ سفرهاي گردشگران خواهد بود چرا كه هنوز اين شهر در اوج شكوه و قدرت است.

Venice tour

اطلاعات مهم شهر ونيز

لقب‌هايي چون «ملكه درياي آدرياتيك»، «شهر نقاب‌ها»، «شهر آب»، «شهر پل‌ها» و «شهر شناور» همه در توصيف ونيز گفته مي‌شود و همين عنوان‌ها توسط گردشگران و مسافران تور ونيز و با ديدن ويژگي‌هاي خاص آن، گسترش يافته‌اند. ونيز به دليل معماري، آثار هنري و زيبايي طبيعي خود زبانزد خاص و عام بوده و بسياري از علاقه‌مندان به شهرهاي جزيره‌اي و تاريخي با تور ونيز به گشت و گذار در آن مي‌پردازند. اين شهر يكي از پيشگامان جنبش هنري دوره رنسانس بوده و نقش بسيار مهمي در تاريخ موسيقي و اپرا ايفا كرده است. مشخصا ديدن زادگاه آهنگسازاني چون باروك توماسو آلبينوني و آنتونيو ويوالدي براي هر كسي با تور ونيز سرشار از هيجان و شگفتي خواهد بود.

ونيز يك مقصد گردشگري بسيار محبوب با مراكز فرهنگي بزرگ و جاذبه‌هاي گردشگري متنوع بوده كه در زمره يكي از زيباترين شهرهاي جهان دسته‌بندي شده است. تور ونيز ايتاليا، سفر به يكي از رمانتيك‌ترين شهرهاي اروپا به قوا روزنامه تايمز انگليس و زيباترين شهر ساخته دست بشر به قول روزنامه نيويورك تايمز آمريكا است. در ادامه به خلاصه‌اي از اطلاعات مهم مورد نياز مسافران ونيز خواهيم پرداخت.

زبان رسمي: ايتاليايي

منطقه: ونتو

استان: ونتو

واحد پول: يورو (Euro)

نوع برق شهري: 230 ولت/ 50 هرتز

پيش شماره كشور: 39+

پيش شماره شهري: 04

اختلاف ساعت ونيز با تهران: دو ساعت و نيم عقب‌تر است.

شماره تماس پليس: 112

شماره تماس آتش‌نشاني: 115

شماره تماس اورژانس: 113

فرودگاه‌ها:‌ فرودگاه ونيز ماركو پولو (Venice Marco Polo Airport)

Important information of the city of Venice

نقشه گردشگري ونيز

Venice tourism map

قيمت تور ونيز

ونيز به عنوان قطب توريستي و گردشگري ايتاليا نقش مهمي در صنعت توريسم اين كشور و اقتصاد آن ايفا كرده و هر ساله تور ونيز در صدر بسياري از تورهاي خارجي كشورهاي مختلف قرار مي‌گيرد. با توجه به اينكه اين شهر يك مقصد توريستي پرگردشگر بوده لذا نمي‌توان انتظار داشت كه قيمت تور ونيز پايين باشد. هزينه ويژا، تمكن مالي، ضمانت‌نامه، قيمت پرواز، درجه هتل، نوع اتاق، خدمات تور، تعداد شب‌هاي اقامت و بسياري از موارد ريز و درشت ديگر روي قيمت تور ونيز تاثير مي‌گذارد. اين به خود مسافر و بازديدكننده بستگي دارد كه علاقه‌مند به سفر با چه نوع توري بوده و متناسب با سليقه و بودجه خود تور ونيز را براي خود خريداري كند. هزينه‌هاي روزانه در تور نظير وعده‌هاي غذايي، ترانسفرها، وروديه‌هاي جاذبه‌هاي گردشگري و ساير هزينه‌هاي سربار مي‌تواند تور قيمت تور ونيز را افزايش دهد. به هر حال همه چيز به خود مسافر برمي‌گردد كه خواهان چه سطحي از دريافت خدمات است تا بتواند هزينه‌هاي سفر خود را مديريت كند.

از آنجا كه شهر ونيز در ميان پربازديدترين شهرهاي جهان رتبه 38 را به خود اختصاص داده است لذا جزو شهرهاي جذاب دنيا بوده و همين امر نيز قيمت تور ونيز را حد زيادي افزايش خواهد داد. از طرفي هم چون ايتاليا در حوزه شنگن واقع شده لذا ويزاي آن داراي وزن سياسي و توريستي هست كه قيمت تور ونيز را دستخوش تغيير خواهد كرد.

Venice tour price

بهترين زمان سفر به ونيز

ونيز يكي از شهرهاي خوش آب و هواي مديترانه‌اي بوده كه در بيش‌تر ايام سال توريست‌ها را به خود جذب مي‌كند. بهترين زمان سفر با تور ونيز يا به بياني ديگر بهترين ماه‌هاي سفر به ونيز كه شلوغ‌ترين و گران‌ترين ماه‌هاي اين مقصد توريستي محسوب مي‌شوند، ماه‌هاي آوريل، مي، ژوئن، سپتامبر و اكتبر مي‌باشند. تابستان‌هاي اين شهر يعني ماه‌هاي جن تا آگوست نيز در تور ونيز مورد توجه بسياري از مسافران قرار مي‌گيرد اما نرخ هتل‌ها بالا و دماي هوا نيز بالاست. ماه نوامبر در اين شهر زماني است كه گردشگران آن را ترك مي‌كنند و درجه دماي هوا از سي تا هفتاد درجه متغير است اما هزينه تور ونيز بسيار به‌صرفه خواهد بود چرا كه هتل‌هاي در اين ايام ارزان‌تر هستند. رويداد بزرگ كارناوال در ماه فوريه بوده لذا گردشگران از اقسي نقاط جان با تور ونيز در آن شركت به هم مي‌رسانند تا جمعيت زياد مساك‌پوش شادي را با مهمانان تقسيم كند.

The best time to travel to Venice

جاذبه‌هاي گردشگري ونيز

ونيز آنقدر مشهور و محبوب مسافران تور اروپا و به ويژه تور ايتاليا هست كه زبان انسان از توصيف آن باز مي‌ماند. تور ونيز توري سرشار از هيجان و جاذبه با ترانسفرهاي آبي نظير قايق و تاكسي‌هاي آبي خواهد بود و هيچ اثري از آلودگي صوتي اتومبيل و موتورسيكلت نيست. همچنين ونيز شهري است كه داراي اهميت تاريخي بي‌نظير و زيبايي منحصر به‌فرد بوده و وجه تشابهي به ديگر شهرهاي ايتاليا ندارد. اگر مسافر تور ونيز بوده باشيد اطلاع داريد كه اين شهر بزرگ‌ترين شهر منطقه ونتو نيست اما پربازديدترين شهر اين منطقه و كشور ايتاليا به شمار مي‌آيد. سالانه گردشگران زيادي از كليساي سنت مارك و كانال‌هاي اين مجموعه جزاير كوچك ديدن مي‌كنند. در ادامه به تعدادي از مهم‌ترين جذبه‌هاي توريستي ونيز به صورت خلاصه اشاره خواهيم كرد.

 

كليساي سنت مارك (St. Mark’s Basilica)

يكي از مهم‌ترين بناهاي مذهبي در شمال ايتاليا، مشهورترين ساختمان و شاهكار معماري بيزانسي اين كشور، كليساي سنت مارك است. مجسمه‌ها، آثار هنري نماي بيروني، نقاشي‌هاي ديواري زيبا و آثار هنري دوره بيزانس در داخل سقف گنبدي اين كليسا از قدمت و اهميت معماري و هنري آن حكايت دارد كه چشم هر بازديدكننده‌اي را در تور ونيز به تحير وا مي‌دارد. اين كليسا در ميدان ماركو واقع شده كه از كانال بزرگ ونيز به راحتي قابل دسترسي است. مبالغه نخواهد بود اگر بگوييم كه كليساي سنت مارك اعجوبه معماري بيزانسي ايتاليا بوده و تور ونيز بدون ديدن آن، خالي از هيجان خواهد بود.

St. Mark’s Basilica

 

كانال بزرگ (Canale Grande)

يكي ديگر از جاذبه‌هاي مشهور شهر ونيز كانال بزرگ يا كانال گراند است كه تور ونيز بدون قايق‌سواري در اين كانال ناتمام خواهد بود. موقعيت استراتژيك شهر ونيز به عنوان پايتخت امپراطوري دريايي و مركز تجارت و فرهنگ در دوره رنسانس باعث شد تا اين كانال بزرگ براي عبور و مرور از شهر ايجاد شود. از آنجا كه رفت و آمد در ونيز و دسترسي به بسياري از ساختمان‌ها تنها با قايق امكان‌پذير بوده لذا در تور ونيز خواهيد ديد كه اين كانال پر از قايق‌هاي رنگارنگي بوده كه با هارموني سازمان‌يافته‌اي در حال آمد و شد هستند. همچنين ديدن تاكسي‌هاي آبي خصوصي، تعداد زيادي گوندوالاهاي چوبي سنتي، تاكسي‌هاي آبي و عمومي بزرگ، قايق‌هاي پليس، قايق‌هاي موتوري كوچك محلي و قايق‌هاي جمع‌آوري زباله در كانال بالا و پايين رفته و تور ونيز را پر از هيجان و لذت خواهند كرد.

Canale Grande

 

كارناوال ونيز (Venice Carnival)

كارناوال ونيز از ديگر جذابيت‌هاي تور ونيز بوده كه سالانه گردشگران و توريست‌هايي از سراسر دنيا را به خود جذب مي‌كند. اين كارناوال كه از فستيوال‌هاي روم و يونان باستان الگوبرداري شده شامل تعطيلاتي مي‌شود كه شهروندان عادي با پوشيدن ماسك‌ها و لباس‌هاي مبدل و ناشناس مي‌توانند اشراف را بدون ترس به تمسخر بگيرند. كارناوال ونيز به مدت دو هفته و در ماه فوريه ميزباني مسافران تور ونيز را به عهده دارد كه با انواع رژه‌ها، مهماني‌هاي خصوصي، كنسرت‌ها و افرادي كه لباس‌هاي مجهزي به تن كرده‌اند باعث شور و هيجان حاضران مي‌شود. همچنين ژست گرفتن با لباس‌ها و ماسك‌هاي مختلف مقابل مهمانان از ديگر جذابيت‌هاي اين فستيوال نمادين و شورانگيز است.

Venice Carnival

بهترين هتل‌هاي ونيز

هتل‌هاي متنوعي با درجه خدمات مختلف در سراسر اين شهر وجود دارند كه بي‌شك تور ونيز روي هر كدام از آن‌ها بسته شود مي‌تواند باعث رضايت خاطر مسافران و گردشگران شود. در ادامه به تعدادي از اين هتل‌ها خواهيم پرداخت تا بتوانيد در مورد آن‌ها اطلاعات لازم را داشته باشيد.

 

هتل بلموند سيپرياني (Belmond Hotel Cipriani)

هتل بلموند سيپرياني داراي چشم‌اندازهاي وسيع از سراسر تالاب ونيز و با نود و شش اتاق در اوج شيك‌بودن مورد توجه بسيار از مسافران تور ونيز قرار مي‌گيرد. اين هتل پنج ستاره لوكس داراي رستوران‌ها و غذاخوري‌هاي ستاره‌دار ميشلين و استخر بزرگ فيلترشده با آب دريا به خدمات‌رساني به گردشگران مي‌پردازد. هتل بلموند در دل كوچه‌هاي تنگ ونيز نيست اما در انتهاي شرقي جزيره جودكا قرار گرفته كه محوطه آن مشرف به تالاب به سمت ميدان سنت مارك باعث ارائه منظره‌اي زيبا به مهمانان تور ونيز مي‌شود. فضاي داخلي در تركيب معماري سنتي و معاصر بسيار خوب عمل كرده كه كاركنان نيز با لهجه‌هاي شيرين ونيز آن را براي هر گردشگري دل‌پذيرتر مي‌كنند.

Belmond Hotel Cipriani

 

هتل گريتي پالاس (The Gritti Palace)

يكي ديگر از هتل‌هاي مورد علاقه بسياري از مسافران تور ونيز هتل گريتي پالاس بوده كه توانسته است اوج هنر تاريخي ايتاليا را به رخ بكشد. اين هتل در پايين‌دست كانال گراند واقع شده كه در اصل يك كاخ در قرن شانزدهم بوده است كه در سال 1895 به هتل تغيير كاربري داد. هتل گريتي پالاس به سمت كليساي سانتا ماريا دلا سالوت و انبارهاي تاريخي واقع شده كه از اين نظر نيز در تور ونيز داراي محبوبيت است. در اطراف اين هتل بوتيك‌هاي لوكس فراواني وجود دارد كه براي گردش و خريد بسيار مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

The Gritti Palace

 

منبع : تور ونيز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.